امیرمسعود عابدین: دهها سال است که آلمان، برخی از لوکسترین و اسپرتترین خودروهای شناخته شده را تولید میکند. با این حال، آنها اغلب گرانتر از آن چیزی هستند که افراد مایل به پرداخت بهای آن باشند. در این زمان، بازار خودروهای دست دوم پرطرفدار میشوند. SUV های آلمانی قدیمی زیادی وجود دارند که هم به وعده لوکس بودن خود عمل میکنند و هم در عین حال، بادوام و قابل اعتماد هستند.
بیامو X۱ ۲۰۱۴
امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۳ از ۱۰۰
برخلاف انتقادهایی که به بیامو X۱ وارد میشود، اما دلایل زیادی برای انتخاب این کراساور کوچک وجود دارد. اولاً، رانندگی با آن واقعاً لذتبخش است، با فرمانپذیری عالی و شاسیای که برای لذت رانندگی طراحی شده است. مدل سال ۲۰۱۴ با قیمت متوسط ۱۰۲۱۸ دلار (معادل ۶۹۵ میلیون تومان)، پکیجی محکم از قابلیت اطمینان، مقرونبهصرفه بودن و لذت رانندگی را ارائه میدهد که در این بازار نادر است.
با توجه به اینکه این خودرو یک SUV سابکامپکت ده ساله است که ۱۰ هزار دلار قیمت دارد، هزینههای نگهداری متوسط قید شده در زیر ممکن است کمی نگرانکننده باشد.
- هزینه نگهداری سالانه متوسط: ۸۳۴ دلار (۵۶ میلیون تومان)
- هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۱۸۲۴۴ دلار (یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان)
- تعداد فراخوان: ۶
- بدترین مدل X۱ برای خرید دست دوم: مدل ۲۰۱۶
فولکسواگن تیگوان ۲۰۱۶
امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۴ از ۱۰۰
تیگوان در بخش شاسیبلندهای کامپکت جایگاه محکمی دارد. فولکسواگن توانسته جادوی خود را در این کراساوور به کار ببرد و آن را به خودرویی لذتبخش برای رانندگی تبدیل کند. این خودرو همچنین با طراحی داخلی لوکس و سواری بسیار نرم، احساس خوبی را منتقل میکند. اگر به دنبال خرید مدل ۲۰۱۶ هستید، به طور متوسط ۱۱۸۰۰ دلار (معادل ۸۰۰ میلیون تومان) هزینه کنید.
آئودی Q۳ ۲۰۱۵
امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۵ از ۱۰۰
آئودی Q۳ ۲۰۱۵، این کراساوور لوکس کامپکت ممکن است عملکردمحور نباشد، اما بسیار راحت است. آئودی Q۳ ۲۰۱۵ در حال حاضر با قیمت متوسط ۱۳۰۶۰ دلار (۸۹۰ میلیون تومان) در بازار حضور دارد.
تا به امروز، Q۳ همچنان قابلاعتمادترین شاسیبلند آئودی است که میتوانید خریداری کنید. حتی جالبتر این است که با وجود فضای داخلی پیشرفته و رویکرد لوکس آن، هزینههای نگهداری متوسط آن بالا نیست.
- هزینه متوسط نگهداری سالانه: ۹۱۵ دلار (۶۲ میلیون تومان)
- هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۱۲۳۱۳ دلار (۸۴۰ میلیون تومان)
- تعداد فراخوان: ۲
- بدترین مدل Q۳ برای خرید دستدوم: مدل ۲۰۲۰
بیامو X۳ ۲۰۱۳
امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۶ از ۱۰۰
اگر به دنبال خودروی دستدومی هستید که پویایی رانندگی سدانهای اسپرت، فضای داخلی راحت را ارائه دهد، X۳ یکی از بهترین گزینهها است. این خودرو به فناوری بسیار پیشرفته زمان خود مجهز شده و از مواد باکیفیت بالایی برخوردار است که احتمالاً در طول زمان دوام خواهند آورد. قیمت متوسط یک مدل دستدوم ۲۰۱۳ در حال حاضر ۱۴۷۷۹ دلار (یک میلیارد تومان) است.
بیامو X۳ به طور کلی گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال یک بی ام و دستدوم و با کیفیت هستند.
- هزینه متوسط نگهداری سالانه: ۱۱۲۵ دلار (۷۶ میلیون تومان)
- هزینه تخمینی نگهداری در طول ۱۰ سال اول: ۱۸۴۰۸ دلار (یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان)
- تعداد فراخوان: ۵
- بدترین مدل X۳ برای خرید دستدوم: مدل ۲۰۰۷
مرسدسبنز ۲۰۱۴ GLK-Class
امتیاز قابلیت اعتماد: ۸۹ از ۱۰۰
علاوهبر ظاهر منحصر به فرد و جذاب این کراساوور لوکس، کابین و پیشرانههای این خودرو قابل توجه هستند. مرسدسبنز GLK-Class در حال حاضر با قیمت متوسط ۱۲۹۳۳ دلار (۸۸۰ میلیون تومان) در بازار حضور دارد.
بخشی از موفقیت GLK، موتور دیزلی درخشان آن است. این یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ است که گشتاور خیره کننده ۵۰۰ نیوتونمتری را تولید میکند.
- هزینه متوسط نگهداری سالانه: ۸۶۲ دلار (۵۸ میلیون تومان)
- تعداد فراخوان: ۶
- بدترین مدل GLK-Class برای خرید دستدوم: مدل ۲۰۱۰
منبع: topspeed
۲۲۷۳۲۲