امیرمسعود عابدین: اگر به ابعاد و اندازه برخی از خودروها دقت کنید، متوجه میشوید که اندازه تایرهای جلو با تایرهای عقب متفاوت است. یکی از دلایل استفاده از اندازههای مختلف تایر، بهبود ویژگیهای مرتبط با هندلینگ خودرو است. با استفاده از تایرهای پهنتر در عقب، خودرو میتواند هنگام شتابگیری و پیچیدن، چسبندگی و پایداری بیشتری داشته باشد. این تنظیم همچنین میتواند به کاهش کمفرمانی (زمانی که تایرهای جلو قبل از تایرهای عقب چسبندگی خود را از دست میدهند) کمک کند. با استفاده از تایرهای پهنتر در عقب، خودرو میتواند احساس هندلینگ متعادلتری داشته باشد.
دلیل دیگر استفاده از اندازههای مختلف، بهبود کشش خودرو در شرایط مرطوب یا لغزنده است. با استفاده از تایرهای پهنتر در عقب، خودرو میتواند چسبندگی و کشش بیشتری داشته و به جلوگیری از بیشفرمانی (زمانی که تایرهای عقب قبل از تایرهای جلو چسبندگی خود را از دست میدهند) کمک کند. با استفاده از یک تناسب پلهای، خودرو میتواند کشش و پایداری بهتری در شرایط آب و هوایی نامناسب داشته باشد.
در نهایت، استفاده از اندازههای مختلف تایر همچنین میتواند عملکرد کلی خودرو را بهبود بخشد. با استفاده از تایرهای پهنتر در عقب، خودرو میتواند سطح تماس بیشتری داشته و عملکرد شتاب و ترمز را بهبود بخشد. این تنظیم همچنین میتواند جذابیت زیباییشناختی خودرو را بهبود بخشد و به آن ظاهری تهاجمیتر و اسپرتتر بدهد.
322