به گزارش ایسنا، تاکسی رباتیک ویمو(Waymo) که متعلق به شرکت آلفابت(Alphabet) است، اوایل سال جاری از طریق اپلیکیشن ویمو وان(Waymo One)، خدمترسانی تاکسیهای رباتیک پولی را در لسآنجلس آغاز کرد، اما تقاضای زیاد باعث شد که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر به فهرست انتظار بپیوندند. اما اکنون هرکسی میتواند این اپلیکیشن را دانلود کرده و با استفاده از ماشین خودران ویمو یک سفر رزرو کند.
به نقل از انگجت، تکدرا ماواکانا(Tekedra Mawakana)، مدیرعامل ویمو، میگوید: اکنون زمان هیجانانگیزی برای استقبال از همه افراد در لسآنجلس برای داشتن یک سواری است. خدمات ما به سرعت رشد کرده است و مسافران ما از مزایای بسیار زیاد رانندگی کاملا خودمختار استقبال میکنند.
مشتریان ویمو اکنون میتوانند نزدیک به ۸۰ مایل مربع از شهر لس آنجلس را طی کنند و این شرکت قصد دارد منطقه خدمات خود را در طول زمان گسترش دهد تا بیشتر شهر را پوشش دهد.
تا به امروز، خودروهای بدون رانندهی ویمو، صدها هزار سفر را در سراسر شهر انجام دادهاند و مسافران به طور میانگین امتیاز ۴.۷ از پنج را به این تجربه دادهاند. همچنین، نظرسنجی اخیر توسط ویمو از مسافران ویمو در لس آنجلس نشان داد که ۹۸ درصد از خدمات راضی بودند.
با این وجود در ماههای اخیر، این شرکت بدون چالش نبوده است. در اوایل سال جاری، آژانس ایمنی بزرگراه دولت ایالات متحده، تحقیقاتی را در مورد تصادفات و تخلفات رانندگی مربوط به خودروهای خودران ویمو، که در سانفرانسیسکو و فینیکس نیز فعالیت میکنند، آغاز کرد. همچنین یک مورد جدید نشان میداد که خودروهای ویمو باعث بیخوابی ساکنان در شب میشوند، زیرا آنها بیوقفه بدون هیچ دلیل مشخصی بوق میزدند.
به گفته ساکنانی که با یک خبرگزاری محلی صحبت کردند، مشکل زمانی شروع شد که ویمو شروع به استفاده از پارکینگی در محله ساوت آو مارکت برای خودروهای بدون راننده خود کرد. با توجه به ویدئوهایی که توسط ساکنان محله گرفته شده است، به نظر میرسد بوق زدن زمانی شروع میشود که یک خودروی ویمو به محل پارک خود میرسد و دنده عقب میگیرد. این مسئلهای است که به نظر میرسد خودروهای ویمو نزدیک را مجبور به بوق زدن میکند، اما دلیل آن مشخص نیست. ویمو از آن زمان اصلاحاتی انجام داده است.
انتهای پیام