علی محمدی کیا، امروز(سهشنبه، ۲۹ آبان) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با هدف بررسی نیازهای مدارس شبانه روزی این شهرستان، اظهار کرد: اعتبارات دولتی و جاری آموزش و پرورش پاسخگوی کمترین نیازهای مدارس این منطقه نبوده و نیازمند اعتبارات ملی و جلب نظر خیرین و اولیا دانش آموزان است.
وی افزود: بخش زیادی از اعتبارات تملک و دارایی این شهرستان برای شبکه آبرسانی و راهداری هزینه شده و با اصلاح زیر ساختها باید در سالهای آینده نیازهای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه نیازهای تجهیزاتی و زیرساختی مراکز آموزشی بسیار مهم است، تصریح کرد: بودجههای دولتی کفاف این نیازها را نداده و چالشهای جدی مدیران مدارس برای اداره آموزشگاهها دارند.
محمدی کیا یادآورشد: بدون مشارکت خیرین و اولیا دانش آموزان امکان رفع نیازها وجود ندارد و بخش زیادی از هزینههای عمرانی و جاری مدارس به دست گروههای مردمی تامین میشود.
وی با بیان اینکه دغدغه تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی بر سایر نیازهای آموزشگاهها افزوده میشود، خاطرنشان کرد: خرید اقلام غذایی با همکاری شرکتهای تولیدی و تعاونیهای توزیع در سطح شهرستان انجام شود و تخفیف نیز ارائه شود.
فرماندار تیران و کرون به دغدغههای پرورشی و فرهنگی دانش آموزان مدارس شبانه روزی نیز اشاره کرد و گفت: این نیازها نیز با تعامل دستگاههای فرهنگی و متولی در این حوزه بررسی و تامین شود و تنها معطوف به نیازهای مادی نباشد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون در بخشی از این جلسه به تعداد محصلان مدارس شبانه روزی این منطقه اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ نفر در چهار مدرسه شبانه روزی در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیل میکنند.
حسین صائبی ادامه داد: این دسته از مراکز آموزشی علاوه بر نیازهای مدارس عادی و ضرورتهای عمرانی و خدماتی، باید نسبت به تامین تغذیه سه وعده دانش آموزان نیز برنامه ریزی کنند.
به گفته وی، سرانه غذایی دانش آموزان در مدارس شبانه روزی پاسخگوی نیاز آنان نبوده و با توجه به هزینههای بالا امکان ارائه خدمت با کیفیت با اعتبارات حمایتی دولتی وجود ندارد به همین خاطر مدیران مدارس با چالش روبرو هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه هزینههای ایاب و ذهاب دانش آموزان برای خانوادهها زیاد است، تصریح کرد: با توجه به هزینههای بالا و محدودیت در رفت و آمد این افراد در مدارس شبانه روزی تحصیل میکنند.
صائبی خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاها در این شهرستان ضرورت فعالیت مدارس شبانه روزی را دو چندان کرده که دختران و پسران در مقطع متوسطه اول و دوم در این محیطهای آموزشی ادامه تحصیل میدهند.
انتهای پیام