به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: دستگاه تقطیر در فشار خلاء براساس استاندارد 1160D ASTM، دستگاه تقطیر اتمسفریک براساس استاندارد 86D ASTM، دستگاه خوردگی روغن موتورهای دیزلی و دستگاه اشتعال بسته نیمه خودکار ، از جمله محصولاتی است که توسط متخصصان شرکت ما عرضه می شود.
مسلم مشایخی در توضیح عملکرد دستگاه تقطیر در فشار خلاء براساس استاندارد 1160D ASTM افزود : از این روش آزمون به منظور تعیین مشخصات تقطیر فرآورده های نفتی که ممکن است در صورت تقطیر در فشار اتمسفر تجزیه شوند، استفاده می شود. داده های به دست آمده از این روش می تواند به عنوان یکی از ویژگیهای فرآورده های نفتی که اغلب شامل محدودیتهای فرآیند تقطیر است، مورد استفاده قرار گیرد.
این فعال فناور گفت : تقطیر در خلاء یکی از بهترین روشهای آزمایشگاهی و صنعتی است که برای جداسازی مواد در محلولهای مایع به کار می رود. در این روش، محلول مورد نظر را تحت خلاء قرار میدهند و این امر باعث پایینتر آمدن دمای محلول خواهد شد در نتیجه این کار، میتوان با صرف انرژی کمتر، مواد محلول را از یکدیگر جدا کرد.
وی افزود : استفاده از روش تقطیر در خلا، برای محلولهایی مناسب است که مواد موجود در آنها، دمای تبخیر و همچنین دمای جوش بالایی در اتمسفر دارند.
مشایخی گفت : در خصوص کاربست دستگاه تقطیر در فشار خلاء براساس استاندارد 1160D ASTM ، برای جدا کردن هیدروکربنهای جداگانه نفت از روش تقطیر در خلاء استفاده میشود. بعد از استخراج کردن نفت از زمین به صورت مستقیم ، استفاده آنچنانی نخواهد داشت و بایستی که از طریق فناوریهای صنعتی پالایش و پتروشیمی به انواع مختلفی از فراوردههای نفتی تبدیل شود.
از این رو در صنعت پرکاربرد فراوری و پتروشیمی نفت، میتوان به راحتی و با استفاده کردن از فناری و تجهیزات خاص، نفت خام را به محصولاتی کاربردیتر تبدیل کرد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود : محصولات این شرکت در صنایع صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مانند شرکت های پخش و پالایش نفت، کوچک پالایشگاه ها، آزمایشگاه های بخش خصوصی و همکاران سازمان استاندارد کاربرد دارد.
این فعال فناور همچنین مزیت فنی نسبت به نمونه خارجی را در انحصارشکنی تولید این محصولات در کشور آمریکا و آلمان و توانمندی ایران و خاورمیانه دانست و گفت: نرم افزار و محیط کاربری اختصاصی و بومی سازی شده، ساخت دستگاه ها بر اساس ویژگی های (آپشن) قابل تغییر مدنظر مشتریان همانند خودکار و نیمه خودکار، پایین بودن قیمت محصولات تولیدی (یک پنجم بازارهای بین المللی) با همان کیفیت، کاهش ارزبری، اشتغال زایی و ... از دیگر مزیت های این محصول است.