ارزیابی و پیش بینیهای صورت گرفته برای افزایش نرخ سوخت هواپیما آن است که از ۶۰۰ تومان به لیتری ۷ هزار تومان برسد که با این میزان افزایش سهم قیمت سوخت در قیمت هر ساعت صندلی از ۲۴ هزار تومان به ۲۸۰ هزار تومان میرسد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیرها ناشی از کاهش تقاضا و تشدید نظارت ها پایینتر از نرخ مصوب است.
مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ سوخت که در قانون بودجه ۱۴۰۴ لحاظ شده اثر چندانی در افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارد، گفت: هماکنون نرخ سوخت شرکت پخش فرآوردههای نفتی به شرکتهای هواپیمایی ۶۰۰ تومان ارائه میشود، اما براساس تصمیم دولت برای بودجه ۱۴۰۴ نرخ سوخت به ۳۰ درصد نرخ درب پالایشگاه افزایش خواهد یافت، البته باید این موضوع به تصویب مجلس برسد.
سامانی افزود: ارزیابی و پیش بینیهای صورت گرفته برای افزایش نرخ سوخت هواپیما آن است که از ۶۰۰ تومان به لیتری ۷ هزار تومان برسد که با این میزان افزایش سهم قیمت سوخت در قیمت هر ساعت صندلی از ۲۴ هزار تومان به ۲۸۰ هزار تومان میرسد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی تاکید کرد: در گذشته به طور معمول نرخ سوخت هواپیما توسط دولت تعیین میشد، اما با توجه به اینکه قانون بودجه سالانه تصویب میشود، به نظر میرسد، این افزایش قیمت برای یک سال اعتبار دارد، مگر اینکه برای سالهای بعدی نیز تصمیمگیریهای جداگانهای تصویب و اجرایی شود.
سامانی با اشاره به اینکه اگر افزایش نرخ سوخت هواپیما در مجلس تصویب شود، قیمت بلیت هواپیما همچنان آزاد خواهد بود، گفت: طبق رأی دیوان عدالت اداری نرخ بلیت هواپیما آزاد است، اما شرکتهای هواپیمایی در رنج قیمتی مشخص شده، بلیتهای خود را در بازار عرضه میکنند و انجمن نسبت به قیمتها نظارت دارد تا بلیتی بالاتر از سطح تعیین شده، به فروش نرسد.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.