آمادگی پست برای توزیع مرسولات در ایام پرترافیک

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 04 آذر 1403 - 12:01
سرپرست معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: با توجه افزایش تمایل مردم به خریدهای تخفیف‌دار که در مناسبت‌ها مشاهده می‌شود، اقدامات لازم برای تجزیه و توزیع انبوه مرسولات این مناسبت‌ها تدارک دیده است.

محمد احمدی در گفت‌ و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این اقدامات شامل دو فرایند تجریه و توزیع مرسولات می‌شود، اظهار کرد: در بخش تجزیه، سیستم تجزیه هوشمند مرسولات در دو بخش رباتیک و جوف ارتقا یافته و برای نخستین بار قادر به جدا سازی مرسولات بر اساس ناحیه شده است.

به گفته وی، اضافه شدن این قابلیت به سیستم‌های هوشمند تجزیه‌گر، موجب افزایش دقت، سرعت و بهبود کیفیت جداسازی مرسولات می‌شود، این در حالیست که تاکنون تجزیه مرسولات توسط این سیستم‌های هوشمند تنها براساس شهر گیرنده انجام می‌شد.

احمدی با اشاره به اینکه این از شنبه تا پایان جمعه ۹ آذر رصد مرسولات پستی با دقت بیشتری انجام می‌شود، افزود: در این هفته کارشناسان واحدهای بازرسی و کیفیت مرسولات دریافت شده از تمامی واحدهای قبول(اعم از دولتی و خصوصی) را به دقت بررسی می‌کنند تا در صورت مشاهده مغایرت کیفیت لفاف‌بندی، کسر تمبر و ثبت دقیق اطلاعات با استاندارهای تعریف شده، تذکر لازم به واحدهای مربوطه داده شود.

سرپرست معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه نیمه دوم سال به دلیل متقارن شدن با برخی مناسبت‌ها مثل شب یلدا، شروع سال جدید میلادی و عید نوروز شاهد افزایش حجم مرسولات پستی هستیم، افزود: با افزایش و تامین نیروهای توزیع مرسولات، آماده مواجه با ایام اوج ترافیک شده‌ایم.

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از موزعان پست را دو شرکت پیمانکاری بخش خصوصی تامین می‌کنند، این دو شرکت متعهد شده‌اند در صورت نیاز به افزایش شمار موزعان یا نیاز به جایگزینی نیروها، بلافاصله وارد عمل شوند.

احمدی صدور مجوز برای همکاری با شرکت‌های توزیع حجمی مرسولات را نیز یادآور شد و افزود: چنانچه نیروهای موزع و ظرفیت‌های موجود شرکت ملی پست پاسخگوی حجم و شمار مرسولات نباشد، از شرکت‌هایی که به صورت انبوه و حجمی مرسولات و بسته‌ها را توزیع میکنند، کمک خواهیم گرفت تا امانات و پاکت های شهروندان به موقع تحویل آنها شود.  

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.