بی‌وای‌دی، عامل تغییر بازار خودرو استرالیا خواهد شد؟

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 05 آذر 1403 - 10:41
پیکاپ هیبریدی بی‌وای‌دی، رنگ بازار خودرو استرالیا را عوض خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، استرالیا، یکی از امن‌ترین پناهگاه‌های پیکاپ‌های پرمصرف در جهان، با ورود مدل‌های جدید از جمله اولین آفرود هیبریدی از بی‌وای‌دی چین، بزرگ‌ترین تغییر در سال‌های اخیر را تجربه می‌کند.

استرالیا که به خاطر عشق به شاسی‌بلندها و کامیون‌های بنزینی مشهور است، جایگاه خود را به عنوان یک خودروی الکتریکی عقب افتاده تثبیت کرده است. بر اساس گزارش انجمن خودرو استرالیا، فروش خودروهای برقی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماه قبل ۲۵ درصد کاهش یافت و تنها ۶.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داد و این کمترین نسبت از سال ۲۰۲۲ است.

عرضه شارک ۶ هیبریدی بی‌وای‌دی یک نقطه عطف بالقوه است. این وسیله نقلیه به خریداران استرالیایی طعم برقی شدن را، هرچند جزئی، ارائه می‌کند، در حالی که وسواس آنها را نسبت به پیکاپ‌های بزرگ برآورده می‌کند.

پرفروش‌ترین برند خودروی چین در صورت موفقیت، می‌تواند بازار استرالیا را که توسط تولیدکنندگان بزرگ جهان بسته شده است، باز کند. راو۴ و هایلوکس تویوتا موتور و رنجر و اورست فورد موتور چهار خودروی پرفروش این کشور هستند. کارشناسان اظهار کردند که معرفی یک پیکاپ هیبریدی در استرالیا بسیار مهم است و این خودروها مسیر پذیرش خودروهای الکتریکی در مسیر صفرخالص را هموار می‌کنند.

خودروهای هیبریدی وسایل نقلیه‌ای که با موتور و باتری کار می‌کنند، ترس را در بین استرالیایی‌ها در خارج از شهرهای بزرگ از این که خودروی الکتریکی آنها دور از هر ایستگاه شارژی تمام شود، برطرف می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، با کاهش کلی فروش خودروهای جدید در سه ماهه سوم، خرید هیبریدی ۳.۳ درصد افزایش یافت و سهم این بخش را به ۱۷ درصد رساند. هیبریدی‌ها برای پنج فصل متوالی از خودروهای الکتریکی خالص در استرالیا فروش بیشتری داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.