OpenAI به نمایش تبلیغات در ChatGPT فکر می‌کند

دیجیاتو سه شنبه 13 آذر 1403 - 09:02
مدیر ارشد مالی OpenAI اعلام کرده است که این شرکت ایده نمایش تبلیغات در محصولاتش ازجمله ChatGPT را ارزیابی می‌کند. The post OpenAI به نمایش تبلیغات در ChatGPT فکر می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مدیر ارشد مالی OpenAI می‌گوید این شرکت درحال ارزیابی ایده نمایش تبلیغات در ChatGPT است. این ایده درحالی مطرح شده که «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت، قبلاً گفته بود به‌طور کلی علاقه‌ای به تبلیغات ندارد و از این سازوکار به‌عنوان آخرین راه‌حل استفاده خواهد کرد.

«سارا فرایر»، مدیر ارشد مالی OpenAI به روزنامه فایننشال تایمز گفته است که این شرکت ایده استفاده از مدل تجاری تبلیغاتی را بررسی می‌کند. سازنده ChatGPT ظاهراً در صورت پیاده‌سازی این مدل، در زمینه محل و زمان نمایش تبلیغات «فکرشده» عمل خواهد کرد.

فرایر همچنین در بیانیه‌ای دیگر تأکید کرده است که این شرکت درحال‌حاضر هیچ برنامه فعالی برای پیگیری مدل تجاری تبلیغاتی ندارد. اما در مجموع به‌نظر می‌رسد که OpenAI به‌طور کلی این ایده را در نظر گرفته است و شاید نهایتاً به سمت آن حرکت کند.

تبلیغات شاید به ChatGPT راه پیدا کند

فایننشال تایمز می‌گوید OpenAI اخیراً «شیواکومار ونکاتارامان» را استخدام کرده است که قبلاً در گوگل کار می‌کرد و می‌تواند کمک زیادی به برنامه‌های تبلیغاتی این شرکت کند.

سم آلتمن OpenAI

سازنده ChatGPT تاکنون از مدل فروش حق اشتراک برای درآمدزایی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود استفاده کرده است. اما هزینه ساخت و ارائه این مدل‌ها خیلی زیاد است و بخش مهمی از سرمایه این شرکت توسط سرمایه‌گذاران تأمین شده است. بااین‌حال، دیر یا زود OpenAI باید به فکر کسب درآمدهای بزرگ‌تر از محصولاتش باشد و تبلیغات می‌تواند جریان درآمدی مناسبی را برای آنها ایجاد کند.

بااین‌وجود، سم آلتمن طرفدار نمایش تبلیغات نیست. او اخیراً در دانشکده کسب‌وکار هاروارد در پاسخ به این سؤال که آیا OpenAI برای ایجاد دسترسی گسترده‌تر به محصولات خود از روش نمایش تبلیغات استفاده می‌کند یا خیر، گفته بود که این آخرین راهکار آنها خواهد بود. او توضیح داد: «نمی‌گویم OpenAI هرگز نمایش تبلیغات را در نظر نمی‌گیرد، اما من به‌طور کلی علاقه‌ای به تبلیغات ندارم، و فکر می‌کنم که تبلیغات به‌علاوه هوش مصنوعی برایم ایده‌ای آزاردهنده باشد.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.