افزایش کلاهبرداری‌های مرتبط با بسته‌های پستی در پی اعتصاب کارکنان پست کانادا

صدا و سیما چهارشنبه 14 آذر 1403 - 21:17
اعتصاب کارکنان اداره پست کانادا که وارد سومین هفته خود شده منجر به افزایش چشمگیر کلاهبرداری‌ها در ارسال بسته‌ها و ایمیل‌ها شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی تی وی نیوز، در حالی که اختلافات کارگری در اداره پست کانادا وارد هفته سوم می‌شود، روندی نگران‌کننده در حال افزایش است. شرکت «اکیوفکس»، یکی از دفاتر گزارش‌دهی اعتباری، به کانادایی‌ها هشدار داده که از زمان آغاز این اعتصاب، تعداد کلاهبرداری‌های مرتبط با ارسال بسته‌ها و پیام‌های فریبنده افزایش ناگهانی داشته است. این کلاهبرداری‌ها از طریق تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و پیامک‌ها قربانیان را هدف قرار می‌دهند.



شهروند کانادایی: طی یک هفته گذشته، دو پیام دریافت کرده‌ام، بیشتر از سوی «یو پی اس» (شرکت خدمات پشتیبانی و ارسال). اما در عمل من بسته‌ای از «یو پی اس» ندارم.

نمونه دیگری از این کلاهبرداری‌ها شامل پیامی است که به نظر می‌رسد از سوی یکی از اعضای تیم اداره پست کانادا ارسال شده باشد و ادعا می‌کند که بسته‌ای از سوی گمرک کانادا توقیف شده است.

شهروند کانادایی: «این واقعاً آزاردهنده است و نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم جلوی این کلاهبرداری‌ها را بگیریم. مخصوصاً در این زمان از سال خیلی ناراحت‌کننده است.

این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌های کانادایی از قبل با فشار‌های مالی مواجه بوده‌اند. اعتصاب کارکنان پست ممکن است منجر به هزینه‌های اضافی ارسال از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی شود. فدراسیون کسب‌وکار‌های مستقل کانادا نظرسنجی‌ای از بیش از ۳۸۰۰ شرکت کانادایی انجام داده و ۶۹ درصد از صاحبان کسب‌وکار‌های کوچک گفته‌اند که خواستار تصویب قانونی برای بازگشت کارکنان به کار هستند.

آلوک آهوجا، یکی از صاحبان کسب‌وکار: «کسب‌وکار‌های کوچک در پنج سال گذشته به سختی دوام آورده‌اند؛ از کرونا گرفته تا رکود اقتصادی و حالا هم با این مشکل روبرو هستند. واقعاً منصفانه نیست.»

آلوک آهوجا، مالک یک استارتاپ محلی خدمات تحویل می‌گوید که تقاضا برای خدمات شرکت او ۴۰ درصد افزایش یافته است، زیرا شرکت‌های کوچک‌تر کانادایی سعی دارند در این دوره پرنوسان رقابتی باقی بمانند. 

آلوک آهوجا، یکی از صاحبان کسب‌ و کار: «این مسئله مربوط به کسب‌وکار‌های کوچک و اقتصاد ماست. همه به این شراکت‌ها نیاز دارند تا در شلوغ‌ترین زمان سال، بسته‌ها را به درب خانه مشتریان برسانند.»

در عین حال، «اکیوفکس» هشدار می‌دهد که در این فصل از تعطیلات، با افزایش نیاز کانادایی‌ها به دریافت بسته‌هایشان، تعداد گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های کلاهبرداری همچنان در حال افزایش است.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.