تقویت بنیان خانواده برنامه اولویت دار موسسه فرهنگی تبیان

خبرگزاری مهر یکشنبه 25 آذر 1403 - 09:16
اراک- مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: تقویت بنیان خانواده و تسهیلگری ازدواج،برنامه اولویت‌دار این موسسه فرهنگی است.

سید رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت مؤسسه تبیان در حوزه رسانه و توسعه نرم‌افزارها، اظهار کرد: در این مؤسسه به عنوان یک مجموعه فناورانه فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌شود از ظرفیت رسانه و توسعه نرم افزارها در حوزه دستیاری از خانواده‌ها، بهره‌گیری لازم انجام شود.

وی افزود: سامانه همدم در حوزه خانواده و ازدواج فعال است که در این راستا تا کنون زمینه ازدواج حدود ۱۵۰۰ نفر و در سامانه همسان گزینی که پیش از این فعال بوده نیز، زمینه ازدواج ۳۵۰۰ نفر فراهم شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: در این سامانه مدل جدیدی طراحی شده تا بتوان از ظرفیت فضای مجازی، سبک جدید زندگی و تسهیلگری ازدواج را فراهم کرد.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح دستیار خانواده ایرانی گفت: بهره گیری از این ظرفیت به والدین کمک می‌کند که رده سنی و تأثیرات مختلف انیمیشن و اسباب بازی‌های موجود را بررسی کرده تا بر اساس آن توصیه مناسبی را برای فرزندان خود داشته باشند.

طراحی نرم افزار تکیه

وی، طراحی نرم افزار تکیه را از دیگر محصولات تبیان دانست و گفت: این نرم افزار به پخش زنده برنامه هیئت و آئین‌های مذهبی و آرشیو محتوای دینی از جمله سخنرانی، مداحی و قرآن اختصاص دارد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان افزود: در خانه نوآوری تبیان مباحث مرتبط با آموزش‌های خانواده، سرگرمی و اوقات فراغت برای کودکان همراه پدر و مادر اولویت‌گذاری شده و بخش مشاوره و پرسش و پاسخ تبیان نیز از گذشته فعال بوده و اکنون تحت عنوان پرسان، فضای اشتراک میان کاربران و مشاوران را فراهم می‌کند تا بتوان از این طریق در حوزه زندگی مردم دستیاری کرد.

کاظمی با اشاره به برنامه مؤسسه تبیان در زمینه هوش مصنوعی، نیز بیان کرد: با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و آرشیو غنی موجود در تبیان، به دنبال پاسخگویی نیاز کاربران هستیم همچنین در حوزه رسانه نیز تبیان آنلاین و شبکه‌های اجتماعی آن فعال است و نوع نگرش‌ها و تولید محتوایی از دریچه خانواده مورد توجه ویژه است.

وی افزود: در این مؤسسه از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری شده تا قالب‌ها و تولیدات محتوایی به روز شود و سبک‌های جدیدی را در تولیدات ویدئویی به کار گیریم که در شبکه‌های مجازی پربازدید شده و محتوای مورد نیاز خانواده‌ها را تأمین کند.

توجه به برش‌های استانی تبیان

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به برش‌های استانی این مؤسسه، تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت سامانه همدم می‌توان افراد را به یکدیگر معرفی کرده و این جامعه هدف زیر چتر حمایتی تبیان قرار گیرند و باید اذعان کرد که هیئات استانی نیز می‌توانند از ظرفیت سامانه تکیه برای پخش زنده آئین‌های مذهبی خوداستفاده کنند .۸

کاظمی بیان کرد: به دلیل مرجعیتی که تبیان از گذشته در حوزه فعالیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی داشته است، تولیدات تبیان آنلاین در ۲ سال اخیر حدود ۲ میلیارد بازدید داشته است و سایت تبیان سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر مخاطب دارد و افزایش ظرفیت این مهم نیز هدفگذاری شده است.

وی ورود به جشنواره فجر را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار تبیان دانست و گفت: در این جشنواره آثار از زوایای مختلف بررسی می‌شود اما حوزه خانواده به عنوان زیرساخت اصلی جوامع بشری و مسائل مذهبی در این زمینه مغفول مانده است و باید اذعان کرد که خانواده، حوزه سیاسی نیست و احترام به والدین و فرزند از موضوعاتی است که در جامعه مورد تاکید است.

بهره گیری از ظرفیت هنر و سیاست‌گذاری در مؤسسه تبیان

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان افزود: بهره گیری از ظرفیت هنر و سیاست‌گذاری در این راستا می‌تواند بسیار اثربخش باشد چرا که زبان هنر جذابیت بالایی برای القای مطالب به مخاطب دارد.

کاظمی گفت: خروجی تولیدات تبیان در موضوع فلسطین در ۲ فرمت همراه با لوگو و بدون لوگو وارد فضای مجازی شد که در رسانه‌های خارجی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تغییر جو جامعه از رسانه‌های رسمی به سمت بلاگرها، فرصتی است که باید آرایش رسانه‌ای را متناسب با نیاز کاربر بازسازی کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.