به گزارش رویترز، قانون فعلی که در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد، خودروسازان را ملزم میکند تصادفاتی را که در آنها فناوریهای رانندگی خودکار یا کمکراننده فعال بودهاند، گزارش دهند. NHTSA تاکید دارد که این دادهها برای ارزیابی ایمنی فناوریهای نوظهور ضروری هستند و تاکنون منجر به ۱۰ تحقیق و ۹ فراخوان ایمنی برای چهار شرکت مختلف شدهاند. بهعنوان مثال، جنرال موتورز به دلیل عدم گزارش یک حادثه در سال ۲۰۲۳، ۱.۵میلیون دلار جریمه شد.
تسلا و ایلان ماسک این قانون را ناعادلانه میدانند، زیرا معتقدند دادههای دقیقتری نسبت به سایر خودروسازان ارائه میکنند و این موضوع باعث میشود تسلا مسوول تعداد بیشتری از تصادفات به نظر برسد. تحلیلها نشان میدهد که از میان ۴۵ تصادف مرگبار گزارششده تا اکتبر ۲۰۲۳، ۴۰ مورد مربوط به تسلا بوده است. برخی از این تصادفات شامل برخورد خودروهای تسلا با قابلیت «اتوپایلوت» به کامیونها و خودروهای آتشنشانی بودهاند.ایلان ماسک پیشتر خواستار یک فرآیند فدرال برای تایید خودروهای خودران شده و قوانین ایالتی را پیچیده و دشوار توصیف کرده بود. او همچنین از سمت خود بهعنوان رئیس کارگروه بهرهوری دولت ترامپ استفاده کرده تا این تغییرات را پیش ببرد. بااینحال، دولت بایدن از قانون گزارش تصادفات حمایت کرده و تلاشهای تسلا برای لغو آن تاکنون بینتیجه مانده است.تسلا به دلیل تعداد زیاد خودروهای مجهز به فناوریهای کمکراننده و استفاده گسترده از این سیستمها، احتمالا با تصادفات بیشتری مواجه میشود. کارشناسان معتقدند این سیستمها گاهی در شرایطی قرار میگیرند که توانایی مدیریت آن را ندارند. لغو این قانون میتواند نظارت بر ایمنی خودروهای خودران را دشوارتر کند.