توصیه مدیر اینستاگرام به کاربران درباره تصاویر آنلاین

دنیای اقتصاد سه شنبه 27 آذر 1403 - 00:05
مدیر اینستاگرام در یک رشته پست که در شبکه اجتماعی «تردز» ارسال کرد، نوشت: هوش مصنوعی محتوایی را تولید می‌کند که به راحتی با واقعیت اشتباه گرفته می‌شود. به همین دلیل، کاربران باید منبع را در نظر بگیرند و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی باید در این زمینه کمک کنند.اینستاگرام

 موسری نوشت: «نقش ما به عنوان پلتفرم‌های اینترنتی، این است که محتوای تولید شده را به بهترین شکل ممکن به عنوان هوش مصنوعی برچسب‌گذاری کنیم. به همین دلیل، پلتفرم‌ها، همچنین باید زمینه‌ای را درباره افرادی که به اشتراک می‌گذارند ارائه کنند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند که چقدر به محتوای مشاهده شده، اعتماد کنند. همان‌طور که خوب است به یاد داشته باشید که چت‌بات‌ها قبل از اینکه به یک موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد کنید، با اطمینان به شما دروغ می‌گویند، بررسی اینکه آیا ادعاها یا تصاویر ارسال شده از یک حساب معتبر می‌آیند، می‌تواند به شما در بررسی صحت آنها کمک کند.» در حال حاضر، پلتفرم‌های شرکت متا، زمینه‌ای را که موسری درباره آن پست کرده است، چندان ارائه نمی‌کنند، اما این شرکت به تازگی، به تغییرات بزرگی در قوانین محتوای خود اشاره کرده است. بر اساس گزارش ورج، آنچه موسری توصیف می‌کند، به نظر می‌رسد به نظارت کاربر مانند «کامیونیتی نوتس» در «ایکس» و یوتیوب یا فیلترهای سفارشی «بلو اسکای» نزدیک‌تر است. معلوم نیست که شرکت متا قصد دارد چنین امکانی را معرفی کند یا خیر، اما معلوم است که  از شبکه اجتماعی «بلو اسکای»، الهام گرفته است.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.