تلگرام برای اولین بار سود رسید؛ درآمد بیش از 1 میلیارد دلاری در سال 2024

دیجیاتو دوشنبه 03 دی 1403 - 15:33
روش‌های درآمدزایی متعدد تلگرام بالاخره این پیام‌رسان را به سود رساند. The post تلگرام برای اولین بار سود رسید؛ درآمد بیش از 1 میلیارد دلاری در سال 2024 appeared first on دیجیاتو.

پیام‌رسان محبوب تلگرام برای اولین بار از زمان آغاز درآمدزایی خود به سوددهی رسید. این تغییر به لطف استراتژی‌های نوآورانه‌ای مانند تبلیغات درون برنامه، اشتراک‌ها و معرفی Stars حاصل شده است.

طبق گزارش «The New York Times» تلگرام که تا سال گذشته تنها 350 میلیون دلار درآمد داشت، اکنون در سال جاری میلادی به درآمد به بیش از یک میلیارد دلاری رسیده است. این رشد چشمگیر به‌ویژه به‌دلیل تغییرات در سیاست‌های درآمدزایی این پلتفرم است.

برای اولین بار، بیش از نیمی از این درآمد از تبلیغات تأمین شده است. تلگرام در تلاش است تا با جذب برندهای بزرگ مانند سامسونگ و افزایش تبلیغات در کانال‌های عمومی، راهی برای درآمد پایدار پیدا کند. کانال‌های عمومی تلگرام که بیش از یک تریلیون بازدید ماهانه دارند، اکنون محل تبلیغات برندهای بزرگ شده‌اند.

به فاصله کوتاهی پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز، «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام نیز در پستی در کانال خود این گزارش را تأیید کرد. او گفت این شرکت حالا سال را با بیش از 500 میلیون دلار ذخیره نقدی، منهای دارایی‌های رمزارزی، به پایان می‌رساند. دورف می‌گوید تلگرام نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با روش‌های درآمدزایی مختلف استقلال خود را حفظ کند و به حقوق کاربران احترام بگذارند.

درآمدزایی تلگرام

تلگرام؛ از بحران‌های قانونی تا سودآوری

تلگرام برای اولین بار در تاریخ خود به سوددهی رسیده و این موفقیت به‌واسطه‌ی گسترش استراتژی‌های تبلیغاتی، اشتراک‌های ویژه و استفاده از ارزهای دیجیتال مانند Toncoin حاصل شده است. این تغییرات، همراه با تلاش‌های بیشتر برای مدیریت محتوای پلتفرم و حل مشکلات قانونی، تلگرام را به موقعیت مالی مستحکمی رسانده است. تلگرام هم‌اکنون بیش از 12 میلیون مشترک پولی دارد که برای استفاده از ویژگی‌های اضافه حدود پنج دلار ماهانه پرداخت می‌کنند.

تلگرام در چند سال اخیر با مشکلات مالی جدی مواجه بود و بدهی‌های سنگینی داشت. اما اکنون، با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه فروش دارایی‌های دیجیتال و همچنین جذب درآمد از طریق تبلیغات، توانسته است به یکی از پلتفرم‌های سودآور تبدیل شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.