وی افزود: مطابق برنامهریزی تعداد ۲هزار دستگاه اتوبوس از شرکتهای خارجی خریداری شده و به زودی به ایران میرسند؛ همچنین قرار است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین شود. با وجود این در حالی که رسیدن ۲هزار دستگاه اتوبوس خارجی به تهران تا پایان سال دور از انتظار است؛ تعداد اتوبوسهای تحویلی از خودروسازان داخلی نیز بعید است که به بیش از ۱۰ دستگاه برسد. در خصوص اتوبوسهای وارداتی در صورت برنامهریزی دقیق و ایجاد شرایط ویژه شاید بتوان به ورود ۲هزار دستگاه تا پایان سال امیدوار بود؛ در غیراین صورت، این احتمال بسیار کم است.
مطهر محمدخانی در نشست خبری شهرداری تهران که روز دوشنبه سوم دی ماه برگزار شد وعده داد که تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی در سطح شهر تهران فعال شوند. به گزارش «ایسنا» این مدیر شهرداری گفت: در هفتههای آتی بخش اول این تعداد را در سطح شهر خواهیم داشت. کل واردات خودرو در یک سال گذشته در همه مجموعهها حدود ۱۰هزار دستگاه بوده است اما شهرداری در بدو ورود دستگاههای برقی حدود ۲۵۰۰ دستگاه را وارد خواهد کرد. شهرداری جدا از مسیر مافیای خودرو، در یک مسیر سختتر کار را پیش برد تا به نفع جیب مردم و به نفع بودجه کشور باشد.
رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورا در خصوص برگزاری پرمخاطب نمایشگاه با توجه به آلودگی بسیار هوای تهران نیز گفت: هر اندازه ما شهر را شلوغتر کنیم در واقع بر آلودگی هوا افزودیم. از یکسو مدارس تعطیل میشود و از سوی دیگر اقدام به برگزاری نمایشگاهی پرازدحام کرده و ایجاد ترافیک میکنیم؛ این اقدامات علیه هم هستند. باید در این خصوص رودربایستیها را کنار گذاشته و چارهای بیندیشیم. باید به فکر جان انسانها باشیم. این قبیل نمایشگاهها میتواند در مکان دیگری، غیر از محل نمایشگاه سئول برگزار شود؛ مانند برگزاری نمایشگاه محیطزیست که هیچ مزاحمتی ایجاد نکرد. ما بارها و بارها بر این موضوع تاکید داشتهایم؛ باز هم خواهیم گفت و امیدواریم تاثیر داشته باشد.