وضعیت پروازهای این شرکت هواپیمایی پس از حمله سایبری

اقتصادنیوز جمعه 07 دی 1403 - 07:57
اقتصادنیوز: شرکت ژاپن ایر، پس از اختلال سیستم که بر اثر حمله سایبری در صبح پنج شنبه روی داد، اعلام کرد فروش بلیت برای پروازهای داخلی و بین المللی را ازسرگرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این شرکت هواپیمایی، در بیانیه‌ای، در ساعت ۲ و ۱۹ دقیقه بعد از ظهر به وقت توکیو، اعلام کرد فروش بلیت‌ها پس از توقف در نتیجه این واقعه، دوباره آغاز شده و سیستم‌ها بدون هیچ گونه نشت اطلاعات مشتری، بازیابی شده‌اند و هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.

ژاپن ایر، پیش از این اعلام کرده بود که ۲۴ پرواز داخلی، به دلیل این مشکل، حداقل ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۱ صبح، با تاخیر مواجه شدند، اما این مشکل بر ایمنی پرواز یا تاخیر در خدمات خارجی، اثر نگذاشت.

قیمت سهام این شرکت هواپیمایی پس از اعلام حل شدن این مشکل، حداکثر ۰.۴ درصد افزایش یافت و روند احیا از افت ۲.۵ درصدی در معاملات صبح پنج شنبه در توکیو را آغاز کرد.

روز کریسمس در ژاپن، تعطیلات رسمی نیست، اما این مشکل در فصل اوج سفرهای زمستانی روی داد که بسیاری از مردم مرخصی می‌گیرند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ژاپن پست هلدینگ، در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد در نتیجه مشکل ژاپن ایر، با تاخیر در تحویل نامه در سراسر کشور مواجه شده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.