نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

مشرق نیوز یکشنبه 09 دی 1403 - 13:47

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

کسب و کار زمانی رشد می‎کند و به اهداف تجاری خود می‎رسد که همزمان با جذب مشتری‌های جدید، مشتری‌های فعلی را هم نگه دارد. سازمان شما می‎تواند با به کار بردن استراتژی بازاریابی و فروش موثر و استفاده از نرم افزارهایی مثل CRM که ارتباط را با مشتری تقویت می‎کند، مشتری‌های وفادار بیشتری داشته باشد. مشتری وفادار از شما چندین و چند بار خرید می‎کند. حتی به آشنایان و دوستان خود برند و محصول یا خدمات شما را معرفی و آن‌ها را به خرید از شما ترغیب می‎کند.

اما در واقعیت چه چیزی باعث می‎شود یک کسب و کار مشتری وفادار جذب کند؟ پل میان برند شما و مشتری وفادار چیست؟

این تقویت ارتباط با مشتریان است که روابط را بهبود می‎بخشد و کسب و کار آن چه مشتری واقعا به آن نیاز دارد را در اختیارش می‌گذارد. نرم افزار CRM پلی است که تمام امکانات ارتباطی مورد نیاز سازمان را دارد و از بهترین مواد ساخته شده که بتواند مشتری‌ها را به راحتی به سمت برند سوق دهد.

نرم افزار CRM ابزاری قوی در تقویت وفاداری مشتریان

86% از مشتری‌ها برای تجربه کاربری بهتر، هزینه بیشتری می‎پردازند و همین هم اهمیت تقویت ارتباط بین شما و برندتان با مشتری‌ها، به ویژه مشتری‌های وفادار را نشان می‌دهد. این ارتباط عمیق بین برند و مشتری وفادار برای بالا رفتن طول عمر مشتری و ارتباطی بلند مدت تر مهم است و فروش را افزایش می‎دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت این ارتباط پیاده کردن برنامه‌های وفاداری و پیشنهادات ویژه برای خرید مجدد است.

نرم افزار CRM ابزاری موثر و کاربردی است که وفاداری مشتری‌ها را می‌تواند چندین برابر کند. برند شما روابطی معنادار و با ارزش با مشتری‌ها ایجاد می‎کند و هر مشتری ارتباطی منحصر به فرد و مخصوص خود را دریافت خواهد کرد. حالا باید ببینیم در این فرآیند نقش نرم افزار CRM چیست؟

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

با نرم افزار CRM می‎توانید:

  • مشتری‌های فعلی را با بهبود خدمات پشتیبانی به مشتری‌های وفادار تبدیل کنید.
  • فرآیندهای فروش و بازاریابی را در جهت تمرکز بیشتر بر ارتباط با مشتری و ارائه خدمات با کیفیت، اتوماسیون کنید.
  • به مشتری وفادار کالا و خدمات بیشتر بفروشید.
  • مدیریت پایپ لاین را بهبود ببخشید تا مشتری مسیری راحت تر به سمت وفاداری مشتری طی کند.
  • در زمان کمتر و تلاش بهینه تر ارتباط با مشتری‌ها را تقویت می‎کنید.

قدرت مدیریت ارتباط با مشتریان در ایجاد تجربه شخصی برای مشتری، مدیریت پاداش و پیگیری ارتباط با مشتری‌ها را می‎توان در برنامه‌های وفاداری مبتنی بر CRM دید. برندهای بزرگی مثل استارباکس، آمازون پرایم و سفورا برندهایی هستند که چنین برنامه‌هایی را با بهترین نرم افزار CRM پیش می‎برند.

کاربرد CRM در برقراری ارتباط موثر با مشتری‌ها

نه تنها خود نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) روی ارتباط با مشتریان وفادار تاثیر می‎گذارد؛ بلکه انتخاب یک نرم افزار CRM کاربری و بومی سازی شده برای کسب و کارهای ایرانی مثل نرم افزار CRM دانا تاثیری زیادی در ایجاد این پل دارد.

ایجاد تجربه شخصی سازی شده برای مشتری

راهکارهایی که نرم افزار CRM ارائه می‎دهد، برای شخصی سازی تجربه مشتری و تقویت ارتباط با آن‌ها مهم و کاربردی هستند. به کمک این نرم افزارها می‌توانید داده‌های مشتری‌ها را جمع آوری کنید و با تجزیه و تحلیل آن‌ها مشتری‌ها را دسته بندی کنید و فرآیند داخلی سازمان خود را بر اساس این داده‌ها و الگوی خرید و رفتاری آن‌ها ایجاد کنید.

پیگیری تعامل مشتری

وقتی داده‌های مشتری‌ها را در یک فضای مرکزی ذخیره داشته باشید و قادر باشید آن‌ها را ارزیابی کنید، می‎توانید مشتری‌های وفادار را شناسایی کنید و برنامه‌های وفاداری ایجاد کنید و از متریک‌های مختلف از طریق CRM استفاده کنید تا حتی این تعاملات را اندازه گیری کنید.

بهبود ارتباط با مشتری

راهکارهایی که CRM ارائه می‌دهد سازمان را قادر می‎سازد تا به کمک اتوماسیون و شخصی سازی پیام‌ها، ارتباط با مشتری را تقویت کنند و مشتری‌های وفادار بیشتری را جذب کنند. سازمان‌ها از داده‌های ذخیره در CRM و قابلیت اتوماسیون آن استفاده می‌کنند و برای مشتری‌های وفادار محتوای مختص به آن‌ها و کمپین‌های فروش و بازاریابی شخصی سازی شده ارائه می‎دهند.

جمع آوری و بررسی بازخورد مشتری

نرم افزار CRM به شرکت‌ها این امکان را می‎دهد تا بازخورد مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه می‌توانید بهتر نیاز مشتری و مشکلاتشان را بشناسید و در فرآیندهای داخلی هر آنچه نیاز است را بهبود ببخشید و ارتقا دهید.

بخش بندی مشتری‌ها برای بازاریابی هدف گذاری شده

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

با نرم افزار CRM شرکت شما مشتری‌ها رو بخش بندی می‎کنه و این تقسیم بندی را هم بر اساس مشخصه‌ها و الگوهای خرید و الگوهای رفتاری مشخصی انجام می‎دهد. که این فرآیند به تیم بازاریابی شما کمک می‌کند کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی هدف گذاری شده راه اندازی کند تا مشتری‌های وفادار هم بیشتر شوند.

نقش مشتریان وفادار در کسب و کار

وقتی بیزنس با کمک راهکارهای به‎روز و نرم افزار CRM کاربردی مثل نرم افزار CRM دانا، مشتریان وفادار خود را جذب و ارتباط خود را با آن‌ها ارتقا می‌دهد، آن‌ها نیز در قبال این ارزش دادن، مزیت‌هایی را با خود برای سازمان به همراه دارند:

  • نگران قیمت نیستند: حتی وقتی قیمت کالای خود را افزایش دهید، باز هم از شما خرید می‎کند و خود را درگیر قیمت محصولات و خدمات نمی‎کند.
  • نظرات خود را اعلام میکنند: مشتری‌های وفادار تمایل دارند نظرات مثبت خود را عنوان کنند و همین هم در چهره برند شما تاثیر مستقیم دارد.
  • توجهی به رقبای شما ندارند: مشتری وفادار با وجود رقبای سرسخت، باز هم شما را انتخاب می‎کند.
  • خطای شما را سعی می‌کنند درک کنند: حتی اگر خطایی از سوی نیرویی یا تیمی از شما سر بزند، سعی می‌کند آن را بفهمد و جبهه نگیرد، تا شما دلیل آن خطا را توضیح دهید.
  • شما را به بقیه معرفی میکند: مشتری وفادار هر فرصتی برایش پیش بیاید، شما را به آشنایان و نزدیکان خود معرفی می‌کند و همین هم فروش شما را افزایش می‎دهد.

نرم افزار CRM دانا؛ پلی میان برند و مشتری شما

راهکارها و نرم افزارهای CRM زیادی در بازار عرضه شده‌اند که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند و شرکت‌ها و تیم‌ها را برای داشتن ارتباطی قوی تر با مشتری به جلو سوق می‌دهند. نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتریان خارجی عملا مناسب شرکت‌های ایرانی نیستند؛ چرا که نیاز مشتری این شرکت‌ها با کسب و کارهای خارجی فرق دارد و فرآیند کارها هم به نسبت متفاوت است.

نرم افزار CRM دانا یک نرم افزار کاملا ایرانی و بومی سازی شده است و قابلیت یکپارچه سازی بالایی دارد. این قابلیت در کنار ده‌ها ویژگی نرم افزار دانا، این CRM را به راهکاری قدرتمند برای کسب و کارها تبدیل کرده تا بتوانند با به‎روش‌ها، مشتری‌های وفادار بیشتری را جذب کنند و ارتباط خود را با آن‌ها تقویت کنند.

CRM دانا مانند پلی عمل می‌کند که مشتری‌های وفادار را به برند شما وصل می‌کند و تجربه‌ای منحصر به فرد به آن‌ها ارائه می‌دهد.

نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه نرم افزار CRM دانا را نصب کنید و از قابلیت‌های آن بهره مند شوید تا با برقراری ارتباط موثر با مشتریان وفادار، کسب و کارتان نیز رشد کند.

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

کسب و کار زمانی رشد می‎کند و به اهداف تجاری خود می‎رسد که همزمان با جذب مشتری‌های جدید، مشتری‌های فعلی را هم نگه دارد. سازمان شما می‎تواند با به کار بردن استراتژی بازاریابی و فروش موثر و استفاده از نرم افزارهایی مثل CRM که ارتباط را با مشتری تقویت می‎کند، مشتری‌های وفادار بیشتری داشته باشد. مشتری وفادار از شما چندین و چند بار خرید می‎کند. حتی به آشنایان و دوستان خود برند و محصول یا خدمات شما را معرفی و آن‌ها را به خرید از شما ترغیب می‎کند.

اما در واقعیت چه چیزی باعث می‎شود یک کسب و کار مشتری وفادار جذب کند؟ پل میان برند شما و مشتری وفادار چیست؟

این تقویت ارتباط با مشتریان است که روابط را بهبود می‎بخشد و کسب و کار آن چه مشتری واقعا به آن نیاز دارد را در اختیارش می‌گذارد. نرم افزار CRM پلی است که تمام امکانات ارتباطی مورد نیاز سازمان را دارد و از بهترین مواد ساخته شده که بتواند مشتری‌ها را به راحتی به سمت برند سوق دهد.

نرم افزار CRM ابزاری قوی در تقویت وفاداری مشتریان

86% از مشتری‌ها برای تجربه کاربری بهتر، هزینه بیشتری می‎پردازند و همین هم اهمیت تقویت ارتباط بین شما و برندتان با مشتری‌ها، به ویژه مشتری‌های وفادار را نشان می‌دهد. این ارتباط عمیق بین برند و مشتری وفادار برای بالا رفتن طول عمر مشتری و ارتباطی بلند مدت تر مهم است و فروش را افزایش می‎دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت این ارتباط پیاده کردن برنامه‌های وفاداری و پیشنهادات ویژه برای خرید مجدد است.

نرم افزار CRM ابزاری موثر و کاربردی است که وفاداری مشتری‌ها را می‌تواند چندین برابر کند. برند شما روابطی معنادار و با ارزش با مشتری‌ها ایجاد می‎کند و هر مشتری ارتباطی منحصر به فرد و مخصوص خود را دریافت خواهد کرد. حالا باید ببینیم در این فرآیند نقش نرم افزار CRM چیست؟

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

با نرم افزار CRM می‎توانید:

  • مشتری‌های فعلی را با بهبود خدمات پشتیبانی به مشتری‌های وفادار تبدیل کنید.
  • فرآیندهای فروش و بازاریابی را در جهت تمرکز بیشتر بر ارتباط با مشتری و ارائه خدمات با کیفیت، اتوماسیون کنید.
  • به مشتری وفادار کالا و خدمات بیشتر بفروشید.
  • مدیریت پایپ لاین را بهبود ببخشید تا مشتری مسیری راحت تر به سمت وفاداری مشتری طی کند.
  • در زمان کمتر و تلاش بهینه تر ارتباط با مشتری‌ها را تقویت می‎کنید.

قدرت مدیریت ارتباط با مشتریان در ایجاد تجربه شخصی برای مشتری، مدیریت پاداش و پیگیری ارتباط با مشتری‌ها را می‎توان در برنامه‌های وفاداری مبتنی بر CRM دید. برندهای بزرگی مثل استارباکس، آمازون پرایم و سفورا برندهایی هستند که چنین برنامه‌هایی را با بهترین نرم افزار CRM پیش می‎برند.

کاربرد CRM در برقراری ارتباط موثر با مشتری‌ها

نه تنها خود نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) روی ارتباط با مشتریان وفادار تاثیر می‎گذارد؛ بلکه انتخاب یک نرم افزار CRM کاربری و بومی سازی شده برای کسب و کارهای ایرانی مثل نرم افزار CRM دانا تاثیری زیادی در ایجاد این پل دارد.

ایجاد تجربه شخصی سازی شده برای مشتری

راهکارهایی که نرم افزار CRM ارائه می‎دهد، برای شخصی سازی تجربه مشتری و تقویت ارتباط با آن‌ها مهم و کاربردی هستند. به کمک این نرم افزارها می‌توانید داده‌های مشتری‌ها را جمع آوری کنید و با تجزیه و تحلیل آن‌ها مشتری‌ها را دسته بندی کنید و فرآیند داخلی سازمان خود را بر اساس این داده‌ها و الگوی خرید و رفتاری آن‌ها ایجاد کنید.

پیگیری تعامل مشتری

وقتی داده‌های مشتری‌ها را در یک فضای مرکزی ذخیره داشته باشید و قادر باشید آن‌ها را ارزیابی کنید، می‎توانید مشتری‌های وفادار را شناسایی کنید و برنامه‌های وفاداری ایجاد کنید و از متریک‌های مختلف از طریق CRM استفاده کنید تا حتی این تعاملات را اندازه گیری کنید.

بهبود ارتباط با مشتری

راهکارهایی که CRM ارائه می‌دهد سازمان را قادر می‎سازد تا به کمک اتوماسیون و شخصی سازی پیام‌ها، ارتباط با مشتری را تقویت کنند و مشتری‌های وفادار بیشتری را جذب کنند. سازمان‌ها از داده‌های ذخیره در CRM و قابلیت اتوماسیون آن استفاده می‌کنند و برای مشتری‌های وفادار محتوای مختص به آن‌ها و کمپین‌های فروش و بازاریابی شخصی سازی شده ارائه می‎دهند.

جمع آوری و بررسی بازخورد مشتری

نرم افزار CRM به شرکت‌ها این امکان را می‎دهد تا بازخورد مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه می‌توانید بهتر نیاز مشتری و مشکلاتشان را بشناسید و در فرآیندهای داخلی هر آنچه نیاز است را بهبود ببخشید و ارتقا دهید.

بخش بندی مشتری‌ها برای بازاریابی هدف گذاری شده

نرم‌افزار CRM، پلی میان شما و مشتری وفادار

با نرم افزار CRM شرکت شما مشتری‌ها رو بخش بندی می‎کنه و این تقسیم بندی را هم بر اساس مشخصه‌ها و الگوهای خرید و الگوهای رفتاری مشخصی انجام می‎دهد. که این فرآیند به تیم بازاریابی شما کمک می‌کند کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی هدف گذاری شده راه اندازی کند تا مشتری‌های وفادار هم بیشتر شوند.

نقش مشتریان وفادار در کسب و کار

وقتی بیزنس با کمک راهکارهای به‎روز و نرم افزار CRM کاربردی مثل نرم افزار CRM دانا، مشتریان وفادار خود را جذب و ارتباط خود را با آن‌ها ارتقا می‌دهد، آن‌ها نیز در قبال این ارزش دادن، مزیت‌هایی را با خود برای سازمان به همراه دارند:

  • نگران قیمت نیستند: حتی وقتی قیمت کالای خود را افزایش دهید، باز هم از شما خرید می‎کند و خود را درگیر قیمت محصولات و خدمات نمی‎کند.
  • نظرات خود را اعلام میکنند: مشتری‌های وفادار تمایل دارند نظرات مثبت خود را عنوان کنند و همین هم در چهره برند شما تاثیر مستقیم دارد.
  • توجهی به رقبای شما ندارند: مشتری وفادار با وجود رقبای سرسخت، باز هم شما را انتخاب می‎کند.
  • خطای شما را سعی می‌کنند درک کنند: حتی اگر خطایی از سوی نیرویی یا تیمی از شما سر بزند، سعی می‌کند آن را بفهمد و جبهه نگیرد، تا شما دلیل آن خطا را توضیح دهید.
  • شما را به بقیه معرفی میکند: مشتری وفادار هر فرصتی برایش پیش بیاید، شما را به آشنایان و نزدیکان خود معرفی می‌کند و همین هم فروش شما را افزایش می‎دهد.

نرم افزار CRM دانا؛ پلی میان برند و مشتری شما

راهکارها و نرم افزارهای CRM زیادی در بازار عرضه شده‌اند که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند و شرکت‌ها و تیم‌ها را برای داشتن ارتباطی قوی تر با مشتری به جلو سوق می‌دهند. نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتریان خارجی عملا مناسب شرکت‌های ایرانی نیستند؛ چرا که نیاز مشتری این شرکت‌ها با کسب و کارهای خارجی فرق دارد و فرآیند کارها هم به نسبت متفاوت است.

نرم افزار CRM دانا یک نرم افزار کاملا ایرانی و بومی سازی شده است و قابلیت یکپارچه سازی بالایی دارد. این قابلیت در کنار ده‌ها ویژگی نرم افزار دانا، این CRM را به راهکاری قدرتمند برای کسب و کارها تبدیل کرده تا بتوانند با به‎روش‌ها، مشتری‌های وفادار بیشتری را جذب کنند و ارتباط خود را با آن‌ها تقویت کنند.

CRM دانا مانند پلی عمل می‌کند که مشتری‌های وفادار را به برند شما وصل می‌کند و تجربه‌ای منحصر به فرد به آن‌ها ارائه می‌دهد.

نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه نرم افزار CRM دانا را نصب کنید و از قابلیت‌های آن بهره مند شوید تا با برقراری ارتباط موثر با مشتریان وفادار، کسب و کارتان نیز رشد کند.


این محتوا تبلیغاتی است

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.