به گزارشهمشهری آنلاین، رویترز نوشت: ابهامات مرگبارترین سانحه در خاک کره جنوبی را احاطه کرده و پیشنهادهای اولیه مبنی بر اینکه برخورد دسته پرندگان ممکن است باعث سقوط هواپیمای ججو ایر شده باشد را زیر سوال برده است.
چیزی که از شواهد و قرائن این سقوط برآمده این است که زمان بندی بوئینگ دو موتوره ۷۳۷ و نقص در ارابه فرود باعث شده چرخها باز نشوند و در نهایت هواپیما با شکم فرود آمده و چند صد متر کشیده شود تا به دیواره انتهای فرودگاه برخورد کرده و آتش میگیرد.
کارشناسان سوالات زیادی از اداره هوانوردی کره جنوبی پرسیدهاند. آنها میگویند: چرا آتش نشانان در لحظه فرود به دنبال هواپیما نیامده بودند؟ چرا باند فرود لغزنده شده بود؟ چرا هواپیما در نقطه انتهایی باند فرود آمده و چرا در مترهای ابتدایی باند شروع به فرود آمدن نکرده بود؟ و در نهایت چرا یک دیوار آجری در انتهای باند وجود داشت؟
مقامات میگویند: برج مراقبت هشدار برخورد پرنده را صادر کرده اما هیچ مدرکی مبنی بر اصابت پرنده به هواپیما وجود ندارد. از سوی دیگر برخورد پرنده نمیتواند حداقل به ارابه فرود آسیب بزند.
مقامات کرهای میگویند ضبط کننده اطلاعات پرواز و ضبط کننده صدای کابین خلبان را پیدا کرده و بررسیهای خود را آغاز کردهاند. در این حادثه ۱۸۱ مسافر و کادر پروازی کشته شده و دو نفر نجات یافتهاند.