اسنپفود پلتفرمی با بیش از ۲۰ میلیون کاربر از ۱۵۰ شهر ایران است که کاربرانش به شکل روزانه برای سفارش آنلاین غذا، میوه، نان، پروتئین و بسیاری از محصولات دیگر از آن استفاده میکنند. کاربران اسنپفود همیشه از کمپینهای خلاقانه استقبال کردهاند و به همین دلیل، کسبوکارها برای معرفی و رشد خود، اسنپفود را بهعنوان یکی از گزینههای اصلی درنظر میگیرند. حالا صرافی بیتپین با اجرای کمپین مشترک خود با اسنپفود از جذب ۲۵۰ هزار کاربر جدید خبر میدهد.
کمپین مشترک اسنپفود و بیتپین با عنوان «اسلایس» با محوریت بازیوارسازی (Gamification) و اسلوگانِ «یک اسلایس بیتکوین برنده شوید» در آذر ۱۴۰۳ اجرا شد و طی آن، کاربران میتوانستند با سفارش از اسنپفود شانس خود را در برندهشدن یک اسلایس پیتزایی رمزارز (یکهشتم از هر رمزارزِ کامل) امتحان کنند. بهعلاوه، در راستای افزایش تعامل کاربران با پلتفرم، شرکتکنندگان میتوانستند با انجام مأموریتهایی مانند احراز هویت و شارژ حساب کاربری در بیتپین و همچنین دعوت از دوستان، شانس بیشتری برای چرخاندن گردونه به دست آورند.
۳ اسلایس بیتکوین، ۸ اسلایس اتریوم، ۲۰ اسلایس بایننسکوین، ۵۰ اسلایس سولانا و ۱۰۰ اسلایس آوالانچ جوایز اصلی این کمپین بود که بیش از یک میلیون کاربر در مدتزمان دو هفته در آن مشارکت کردند. در مجموع، کاربران ۲.۵ میلیونبار گردونه این بازی را به چرخش درآوردند و در نهایت، بیش از ۱۳ میلیارد تومان جایزه رمزارزی به برندگان تعلق گرفت.
غذاها چه ربطی به رمزارزها دارند؟ در نگاه اول هیچ ربطی. جهان رسپیها و دستپختها و طعمها کاملاً متمایز است با جهان دیجیتالی رمزارزها. کمپین «اسلایس» اما همان جاییست که این دو جهان متفاوت، با یکدیگر همنشین میشوند، معاشرت میکنند، نقاطی مشترک میان هم را مییابند. در این میان نکته جالب، نقطه آغاز ایده کمپین اسنپفود و بیتپین است: استفاده از ارتباط تاریخی پیتزا و بیتکوین با ارجاع به داستان عجیب مرد بدشانسی که در سال ۲۰۱۰ دو پیتزا به ارزش ۲۵ دلار را با ۱۰ هزار بیتکوین خرید.
شاید بتوان «نهادینهشدن رفتار آنلاین در میان ایرانیان طی دهه اخیر» را یکی از مهمترین تغییرات جدید جامعه ایران دانست. اما فعالیت کاربر در پلتفرمهایی مانند صرافیهای دیجیتال و یا بسیاری از کسبوکارهای دیگر، نه به سادگی رفتارهای آنلاینی مثل سفارش غذاست و نه میتواند تا این میزان سادهسازی شود.
کمپین «اسلایس» نشان داد که چگونه یک پلتفرم ارز دیجیتال میتواند علاوه بر کاربران دنیای رمزارز، کاربران جدیدی را به سوی خود جذب کند. بیتپین فقط در مدت ۱۰ روز اجرای کمپین و با سادهسازی مسیر کاربر به پلتفرم در قالب یک بازی، میزبان ۲۵۰ هزار کاربر جدید شد.
مهدی حبیبی، مدیر مارکتینگ اسنپفود، دراینباره میگوید: «اسلایس علاوهبراینکه یک بازی جذاب برای مخاطبان بود، به نحوی هوشمندانه در یک زمین بازی جذاب یعنی اسنپفود اجرا شد؛ پلتفرمی که به شکل روزمره مورد استفاده تعداد زیادی از کاربران عام و همچنین متخصص است که مشتاقانه پلتفرمها و برندهای خلاق را دنبال کرده و از خدمات نو استقبال میکنند. بنابراین، همکاری برندهای نوپا با اسنپفود در قالبهای اینچنینی به معنای مهیا کردن زمینه رشد سریع پلتفرمهای جدید از طریق ظرفیتهای اسنپفود است.»
اما یکی دیگر از عوامل این رشد را نیز باید عملکرد اسنپفود برای برقراری ارتباط با مخاطبان دانست. در این برنامه ضمن بهرهگیری از ظرفیتهای CRM، تبلیغات دیجیتال و شبکههای اجتماعی، مجموعاً با ۵۹۴ رسانه از سراسر کشور شامل پیجها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام و کانالهای تلگرام همکاری صورت گرفت و در نهایت، محتوای کمپین بیش از ۲۰ میلیون بار دیده شد.
در کمپین «اسلایس» ۳۰۰ هزار نفر از طریق دعوت دوستان وارد بازی شدند و این یعنی، شکلگیری یک تجربه جمعی به بهانه یک مسابقه. همچنین در این تجربه جمعی، تهران با ۳۰۰ هزار نفر، مشهد با ۱۰۰ هزار نفر و اصفهان با ۶۵ هزار نفر، بیشترین مشارکتها را بین شهرهای ایران رقم زدند.