ایسنا: دادههای یک شرکت تحقیقاتی وابسته به دولت چین نشان داد فروش تلفنهای هوشمند برندهای خارجی از جمله آیفون اپل در ماه دسامبر 47.4 درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. دادههای آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان داد فروش گوشیهای خارجی در نوامبر به 3.04 میلیون دستگاه در مقایسه با 5.7 میلیون دستگاه در نوامبر سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. فروش گوشی در چین در نوامبر 5.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به 29.61 میلیون گوشی رسید.
در این بین اپل برای دفاع از سهم بازار خود در برابر رقابت رو به رشد برندهای چینی مانند هوآوی، تخفیفهای کمسابقهای بالغ بر ۵۰۰یوآن (۶۸.۵۰ دلار) برای جدیدترین مدلهای آیفون در چین عرضه کرده است. این تخفیف چهار روزه که از چهارم تا هفتم ژانویه ادامه دارد، برای چندین مدل آیفون عرضه خواهد شد. مدل آیفون ۱۶ پرو با قیمت آغازین ۷۹۹۹ یوآن و آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت آغازین ۹۹۹۹ یوآن بالاترین تخفیف به میزان ۵۰۰ یوآن را خواهند داشت و آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تخفیف ۴۰۰ یوآن دارند. اپل با کاهش سهم بازار در چین که بزرگترین بازار گوشیهای هوشمند در جهان است و رقابت برندهای چینی دستوپنجه نرم میکند. هوآوی از زمان بازگشت به بخش گوشیهای ردهبالا در اوت سال ۲۰۲۳، در قالب یک رقیب قدرتمند ظاهر شده است و در روزهای اخیر قیمت انواع دستگاههای گرانقیمت از جمله تلفنهای همراه خود را در یکی از پلتفرمهای تجارت الکترونیک بزرگ در چین تا ۳هزار یوآن کاهش داده بود.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.