عصر ایران - در سال 2007، میتسوبیشی با معرفی مفهومی زد تی در نمایشگاه خودروی توکیو، نگاهی اجمالی به نسل دهم گالانت ارائه داد. اگرچه بهطور رسمی با نام گالانت معرفی نشد، اما اشتراکات زیادی با این سدان محبوب داشت.
ظاهری زیبا و مدرن داشت و بسیاری از ویژگیهای آن برای تولید انبوه آماده بودند. فضای داخلی خودرو بسیار لوکس و مجهز به فناوریهای پیشرفتهای مانند گیربکس دو کلاچه SST، سیستم چهار چرخ محرک S-AWC (از لنسر اِوولوشن ایکس) و سیستمهای کمکی رانندگی پیشرفته مانند ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی بود.
موتور دیزلی 2.2 لیتری با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتنمتر و فضای داخلی جادار، نوید یک سدان خانوادگی قدرتمند و جذاب را میداد. اما تغییر روند بازار و بحران مالی سال 2008، سرنوشت این پروژه را رقم زد و کانسپت-زدتی به فرصتی از دست رفته برای طرفداران گالانت تبدیل شد.
البته این خودرو مفهومی مسیر طراحی را برای محصولات آینده برند میتسوبیشی هموار کرد.