به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شرکت تحلیل ترابری "اینریکس" (Inrix) هزینه راهبندانها در لندن، را سالانه ۳.۸۵ میلیارد پوند برآورد کرد. این شرکت، اطلاعات درباره زمان باقی ماندن رانندگان در راهبندانها را از توسط تلفن همراه و نیز خودروی آنان گرد آورده است.
در این گزارش با مقایسه دادههای رسمی ترافیک، خیابانهای لندن را پرترافیکترین در مقایسه با دیگر پایتختهای بزرگ در اروپا ارزیابی شده و آمده است، ترافیک لندن بیشتر از دیگر شهرهای اروپایی است و به طور مستمر در حال بدتر شدن است.
بر اساس این گزارش پارسال در مقایسه با دو سال پیش، رانندگان در شهر لندن، ۲ درصد بیشتر در راهبندانها گرفتار شدند. براساس این گزارش، وضعیت شدامد در لندن، به طور مستمر در حال بدتر شدن است به گونهای که در سال ۲۰۲۲، رانندگان سالانه ۹۷ ساعت و در سال ۲۰۲۳، رانندگان سالانه ۹۹ ساعت در راهبندانهای لندن میماندند که پارسال این میزان به ۱۰۱ ساعت افزایش یافت.
در گزارش شرکت تحلیل ترابری "اینریکس" آمده است بزرگراه "ای ۴۰" (A۴۰) که شمال غرب لندن را به غرب و مرکز پایتخت متصل میکند شلوغترین خیابان در لندن است و ساعت ۵ تا ۶ عصر، شلوغترین زمان در این خیابان است.
در این گزارش آمده است پس از لندن، شهرهای پاریس و دوبلین قرار دارند. در پایتخت فرانسه، پارسال رانندگان خودرو ۹۷ ساعت و در دوبلین پایتخت ایرلند نیز رانندگان پارسال ۸۱ ساعت در راهبندانها ماندند.
پس از لندن، شهرهای بریستول و لیدز، بیشترین راهبندان را دارند به گونهای که پارسال رانندگان در شهر بریستول ۶۵ ساعت و رانندگان در شهر لیدز ۶۰ ساعت در راهبندانها بودند.
گاردین نوشت در شهر منچستر نیز پارسال در مقایسه با دو سال پیش، رانندگان ۱۳ درصد بیشتر در راهبندانها باقی ماندند و با تاخیر به مقصد رسیدند.
افزایش ترافیک در لندن در حالی است که شهرداری این شهر علاوه بر وضع جرایم سنگین برای خودروهای قدیمی، خودروهای سنگین و نیز خودروهای آلاینده تا سیصد پوند و نظارت دایم بر همه خیابانها و معابر با نصب دهها هزار دوربین، همه خودروها نیز برای ورود به محدوده مناطق مرکزی لندن باید روزانه ۱۵ پوند پرداخت کنند.