«اسنپمارکت» در رویدادی با عنوان «دنیای نارنجی؛ جادوی یکی شدن» از هویت جدید خود رونمایی کرد.
به گزارش دیجیاتو، با تغییرات انجامشده، مجموعه سوپرمارکت اسنپ شامل اسنپ اکسپرس، اسنپ مارکت و مارکت پرو از این به بعد زیر چتر نام تجاری اسنپمارکت با رنگ نارنجی به فعالیت خود ادامه میدهد. این ریبرندینگ با هدف «ایجاد تحول در صنعت خردهفروشی سوپرمارکتی» انجام شده است.
در جریان این رویداد، پنل گفتگوی «رامین لایقی» و «پویا رستگار»، مدیرعاملهای اسنپمارکت، برگزار شد. لایقی در این گردهمایی گفت: «۶ سال پیش این مسیر را با ثبت ۲۰ سفارش در یکی از سوپرمارکتهای خیابان جردن تهران آغاز کردیم و درحالحاضر به رکورد ۱۷۰ هزار رسیدهایم.»
مدیرعامل اسنپمارکت با بیان اینکه سوپرمارکت آنلاین یکی از بزرگترین صنعتهای کشور است، افزود: «این بخش سختترین ونچر گروه اسنپ است، پیچیدگیها و جزئیات زیادی دارد اما از بیرون، راحت و دردسترس به نظر میرسد بهویژه اینکه در ایران دسترسی به سوپرمارکت بسیار راحت است اما در جهان اینطور نیست و همین کار را سختتر میکند.»
لایقی با اشاره به سرعت پیشرفت تکنولوژی و تأثیر آن بر این صنعت در جهان، گفت: «برای حرکت در این مسیر همگام با استانداردهای جهانی، ابزارهای زیادی تولید کردهایم. درحالحاضر ابزارهایی را در اختیار پارتنرهایمان قرار دادهایم که ثبت با سفارش بالا را ممکن کرده است. در همین مسیر، ۲ هزار و ۵۰۰ سفارش در روز را در یکی از فروشگاهها ثبت کردهایم.»
به گفته او «در زمینه سیستم دخل نیز ابزاری با عنوان «همیار بهبود فروش، هم آنلاین هم آفلاین» را بهزودی در اختیار پارتنرهایمان قرار میدهیم و امیدواریم با این امکانات، سال آینده همین موقع، روند انجام کارها تسهیل شود.»
رستگار نیز با بیان اینکه مطالعه و بررسی ریبرندینگ را از ۲ سال پیش شروع کردیم، گفت: «طبق تخمین سال گذشته عدد این بازار هزار و ۵۰۰ همت است؛ ۵ تا ۶ درصد جیدیپی کل کشور؛ بازار بزرگی که نیاز اساسی هر روز مردم است، تلاش ما حرکت طبق آنچه در بازار منطقه رخ میدهد است.»
به گفته مدیرعامل اسنپمارکت، «استراتژی ما طراحی ابزارها و ارائه خدماتی است که اولویت و آرزوی ماست. رؤیای واقعی اسنپمارکت تأثیرگذاری بر بازار است. درحالحاضر این میزان سفارش روزانه باعث افتخار است تا آنها را به دست مشتری برسانیم. مایلیم رقم فعلی را به ۵۰۰ هزار سفارش در روز برسانیم که برای تحقق آن نیاز به همکاری پارتنرهایمان داریم.»
او از ارائه تسهیلات یک همت به صاحبان سوپرمارکتها و پارتنرها در قالب وام و تسویه زودهنگام خبر داد و افزود: «این برنامه در آینده نزدیک اجرا میشود، اقدامی که در شرایط تورمی کشور میتواند برای جامعه هدف ما کارآمد باشد.»
رستگار همچنین اعلام کرد: «دادههای در اختیار ما به جرأت جزو دقیقترین اطلاعاتی است که بهصورت زنده از نقطه به نقطه و شهر به شهر درمورد مثلاً فروش آنلاین و آفلاین و قیمتگذاری داریم. بهزودی پلتفرمی در این زمینه راهاندازی میشود و در اختیار شرکای ما قرار میگیرد.»
او اظهارامیدواری کرد: «با ادغام مدیریت گروههای مختلف در هلدینگ سوپرمارکت اسنپ، یکپارچهسازی محقق شود تا شاهد رشد و بزرگتر شدن هر روز این مجموعه باشیم.»
مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی اسنپمارکت در این رویداد تأکید کرد ریبرندینگ حرکتی است برای آماده شدن برند برای پاسخگویی به سرویسهای مختلف، با هدف جلب رضایت کاربران و شرکای تجاری.
«شهاب عسکریان» افزود: «در این راه برند مادر اسنپمارکت را با رنگ نارنجی خواهیم داشت، دیگر سرویسها شامل اسنپمارکت اکسپرس برای ارسال سریع، اسنپمارکت هایپر برای خرید از هایپرمارکت آنلاین و اسنپمارکت پرو خواهد بود.»
او تأکید کرد: «میکوشیم پویاتر و منعطفتر اکستنشنها، راهحلها و راهکارهای بهتری را در مسیر رشد به برندمان ارائه دهیم.»
مدیر ارشد بازاریابی اسنپمارکت نیز گفت: «بیش از ۵۰۰ هزار نفر روزانه از مجموعه پلتفرمهای ما بازدید میکنند؛ حدود پنجبرابر جمعیت استادیوم آزادی. این آمار منجر به ثبت بیش از ۱۳۰ هزار سفارش میشود.»
«سامان ابطحی» با بیان اینکه هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون رکورد برای فعالیتهای مختلف تحلیل میشود، افزود: «این کار بهمنظور تصمیمگیری برای کوچکترین تصمیمهاست تا طراحی بهروزترین فیچرها یا برگزاری بزرگترین کمپینها. در واقع، دادهها همان زیربنایی است که این اکوسیستم روی آن بنا شده است.»
او با اشاره به بهرهمندی اسنپمارکت از تیم تحقیقات بازار خوب، توضیح داد: «این تیم روزانه و لحظه به لحظه دادههای موردنیاز را جمعآوری، تحلیل و نتیجهگیری میکنند. نتیجه این است که بهعنوان مثال، اسنپمارکت در بلک فرایدی امسال موفق شد بیش از ۱۰۰ هزار سفارش را به دست مشتریان برساند.»
او تأکید کرد: «ثبت چنین رکوردهایی نتیجه زنجیرهای از تصمیمگیریهای درست است، تصمیمهایی که محصول تحلیل میلیونها رکورد داده است؛ زیرا هر داده برای ما فقط یک عدد نیست بلکه داستانی از خواستهها و نیاز مشتریان ماست. پیشگو نیستم اما در همین چند دقیقه صحبت من، توانستهایم بیش از ۷۰۰ سفارش را به دست مشتریان برسانیم.»
مدیر هنری اسنپمارکت در پنل دوم این رویداد درباره مسیر طیشده در این مجموعه برای طراحی معماری برندینگ اسنپمارکت، گفت: «چگونگی طراحی معماری برای حداکثر اثرگذاری، هدف اصلی ما بود. برای این کار از علامت برجسته «تعجب» در اسنپ الهام گرفتیم تا مثل برند اسنپ در مسیر درست پیش برویم. همه اینها نیازمند داشتن یک مجموعه منعطف است که ما با همین رویکرد و انعطاف به طراحی معماری مدنظر دست یافتیم.»
«حسین شیشهگر» با اشاره به انتخاب رنگ نارنجی، توضیح داد: «برای ایجاد تمایز و بهتر شناخته شدن در بین مردم این انتخاب مهم بود؛ اینکه یک سر و گردن از رقبا بالاتر باشیم. با در نظر گرفتن اینها به رنگ نارنجی رسیدیم که رنگی پویاست و ما را در اپلیکیشن اسنپ نشان میدهد.»