به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه برنامهریزی برای برپایی بازارچههای موقت نوروز ۱۴۰۴ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاریسازی و معاونهای صنایعدستی استانی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.
اوجانی با اشاره به برپایی این جلسه بهمنظور شناسایی و رفع موانع و چالشهای مرتبط با برپایی بازارچههای موقت صنایعدستی، ارتقای کیفی برگزاری بازارچههای نوروزی را مورد تاکید قرار دارد.
وی به اهمیت انسجامبخشی و یکپارچگی بازارچههای موقت صنایعدستی در سطح استانها و ملی اشاره و شاخصهای مد نظر را برای حضور هنرمندان، انتخاب رشتهها و نحوه عرضه محصولات بهمنظور تحقق این مهم مطرح کرد.
مدیرکل تبلیغات درباره ابلاغ بخشنامه انتخاب نحوه هنرمندان اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، با بیان اینکه در انتخاب هنرمندان اولویت با اماکن تحت اختیار اداره کل استان است، تصریح کرد: اداره کل استانها در خصوص بازارچههای صنایعدستی برگزار شده توسط بخش خصوصی، وظیفه نظارت و پشتیبانی را عهدهدار است که مطابق با معیارهای مدنظر در بخشنامه باشد.
تخصیص اعتبار به بازارچههای نوروزی از محل ستاد خدمات سفر، نظارت بر سازهها و استحکامبخشی مناسب، یکسانسازی و راهبری مناسب در هزینههای پرداختی فعالان صنایعدستی، معرفی ظرفیت شهرها و روستاهای جهانی صنایعدستی در بازارچههای نوروزی ۱۴۰۴، عرضه صنایعدستی و سوغات بومی استان، نظارت بر تعیین رشتهها، محصولات و نحوه بسته بندی، ایجاد فرصت و فضاهایی برای تولید تجربهمحور، بهرهگیری از ظرفیت خانههای صنایعدستی بهمنظور کارگاهگردی، تعامل با یک پلتفرم فروش کالا برای عرضه محصولات افراد کمتوان و دانشجویان، استفاده از ظرفیت پشتیبانها بهمنظور جذب سرمایهگذار، شفافسازی حمایتهای انجام شده از هنرمندان از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.