امیدبخشی از جمله پیامدهای مثبت مدیریت جهادی در جامعه است

خبرگزاری ایسنا جمعه 21 دی 1403 - 18:45
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مدیران باید در سطح ادارات و مدارس به مسائل تربیتی آگاهی داشته باشند، گفت: امیدبخشی از جمله پیامدهای مثبت مدیریت جهادی در جامعه است.

فرشید قاسمی امروز، ۲۱ دی‌ماه در دوره آموزشی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان فارس برخی از ویژگی‌های مدیر جهادی را بیان کرد و گفت: داشتن تفکر عمیق و انتقادی، عزم و همت بزرگ، تخصص و تجربه لازم، تعهد و پیگیر بودن، اخلاص، ایمان عمیق و توکل به خدا از جمله ویژگی‌های مدیریت جهادی است.

وی افزود: عملکرد مستقل و فراجناحی و خلاقیت و امیدبخشی از جمله پیامدهای مثبت مدیریت جهادی در جامعه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش تفکر در مدیریت جهادی، تصریح کرد: یک مدیر جهادی برای رشد و توسعه تفکر خود باید ۵ مهارت استنباط، تحلیل، ارزشیابی، استدلال‌های قیاسی و استقرایی خود را توسعه دهد.

قاسمی اظهار کرد: یک مدیر آموزش و پرورش در سطح اداره یا مدرسه باید به مسائل تربیتی اشراف و آگاهی مناسب داشته باشد تا در برابر مسائل و مشکلات دانش‌آموزان بتواند راهکارهای علمی و خردمندانه ارائه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یک مدیر آموزشی باید بداند که در کجای کار تربیتی قرار دارد و مسئولیت او چیست، بر ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی مدارس تاکید کرد و گفت: دوره‌های توانمندسازی براساس مدل‌های علمی برای این مسأله طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست، خواستار توجه ویژه به موضوع مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان استان شد.

محمد مهدی متحدزاده اظهار کرد: توجه به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه‌های غربالگری و نماد برای پایش بهتر را از مهم‌ترین نکات است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز خواستار توجه ویژه به موضوع سلامت جسمانی دانش‌آموزان شد و گفت: اعتباراتی برای به‌سازی سرویس‌های بهداشتی به تعدادی از مدارس استان واریز شده است.

سید کاظم حسینی همچنین خواستار توجه به موضوع مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی برای دانش‌آموزان شد.

وی تصریح کرد: توجه به طرح شهید سلیمانی که همان احداث فضاهای ورزشی در مدارس است، یکی دیگر از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت بدنی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه خواستار جمع‌آوری مسائل و مشکلات ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برای اتخاذ تصمیم‌گیری بهتر شد.

یزدان دشتیان اظهار کرد: مشکلات تهدیدی برای فعالیت است اما از یک‌ منظر نیز می‌توان وجود مشکل را به شرط تفکر و ارائه راهکار یک فرصت برای رشد سیستم دانست.

وی همچنین به برگزاری جشنواره‌های مختلف ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه استان اشاره کرد و خواستار توجه به تمهیدات لازم برای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در این جشنواره‌ها شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین خواستار توجه بیشتر به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و توسعه آن‌ها در سطح استان شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز خواستار تسریع در انعقاد قرارداد سوادآموزی با آموزش‌دهندگان استان شد.

 رحیم کامیاب به مستندسازی فعالیت آموزش‌دهندگان شد تا در آینده در صورت تصویب قوانین بکارگیری آموزش‌دهندگان بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی پژوهشی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه بیان کرد: حدود ۴۵۰ مدرسه با ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در طرح‌های شهید عجمیان و طرح مدارس بزرگ مقیاس شاداب‌سازی و به‌سازی شدند.

قهرمان قهرمانی از توجه ویژه به پویش ملی برمدار مقاومت یا همان کمک به دانش‌آموزان جبهه مقاومت تاکید کرد و خواستار جلسه با مدیران مدارس برای تبلیغ بهتر این پویش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دانش‌آموزان شد.

مشاور مدیرکل اموزش و پرورش فارس در امور بانوان نیز گفت: طرح‌های امور بانوان بر اساس زیست بوم هر منطقه در استان ابلاغ می‌شود.

فاطمه قاسمی همچنین به موضوع جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی اتاق مادر و کودک در ادارات اموزش و پرورش استان شد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: علت اینکه بیشتر مدیران مدارس دچار مشکل و تخلفات قانونی می‌شوند از عدم آگاهی آن‌ها به قوانین است که لازم است دوره‌های آموزشی ویژه برای آن‌ها بازطراحی شود.

سید خدا کرم فلاحی همچنین خواستار انعطاف بیشتر ادارات آموزش و پرورش استان در موضوع نقل و انتقالات معلمان شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در این جلسه مدیران و روسای اموزش ‌و پرورش سراسر استان فارس نیز به بیان مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.