به گزارش خبرنگار مهر، سید زاهدین چشمه خاور با اشاره به اینکه در هنگام ساخت راه باید جوانب ایمنی آن در نظر گرفته شود، گفت: در این محور به دلیل فقدان ترانشه و سربالایی در سمت راست جاده و همچنین وجود دره و پرتگاه در سمت راست نیاز به طراحی ویژه دارد که مشابه آن در کشور ایجاد نشده است.
وی اظهار داشت: احداث یک کوه به ارتفاع ۶۰ متر و طول ۳۵۰ متر در سمت راست حداقل ۸۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی نیاز داشت که عملا”بسیار زمانبر خواهد بود لذا باید از روش نوین استفاده کرد.
چشمه خاور با اشاره به انجام مطالعات، شناسایی و جانمایی دو مقطع، بیان کرد: بعد از طراحی و پیاده سازی طرح بر روی زمین، از ۲ هفته گذشته عملیات اجرایی احداث شیب راهه ها توسط اداره راهداری و حمل نقل جادهای شهرستان مهران هم اکنون پروژه در فاز عملیات خاکبرداری و خاکریزی فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای عنوان کرد: میزان عملیات خاکبرداری و خاکریزی این پروژه بیش از ۸ هزار متر مکعب پیش بینی شده و لایه نهایی شیب راهه ها با مصالح و دانه بندی باز و فاقد تراکم به منظور کنترل بهتر خودروهای خروج اضطراری، در حال آماده سازی است.
چشمه خاور تاکید کرد: با توجه به اهمیت پروژه، پیش بینی میشود بهره برداری از یکی از شیب راهه ها در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اجرایی شود و اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای آن برآورد شده است.
وی اضافه کرد: احداث شیب راهه ویژه سرازیری به روش اصطحکاکی در مجموعه نهادهای نظارتی و قضایی استان در چندین جلسه و همچنین مجموعه کمسیون ایمنی راههای استان مورد بررسی قرار گرفته و هم اکنون این پروژه بی نظیر در حال اجراست.