به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک دولت سیزدهم در آئین رونمایی رویداد ملی علم و فناوری سورنا اظهار کرد: رویداد سورنا میتواند شروع خوبی باشد برای اینکه جامعه متخصصین کشور بتوانند فرصت ادای تکلیف و دینشان را به مسئله مقاومت ادا کنند.
وی ادامه داد: از مشکلات و چالشهای آموزش عالی کشور این است که نظام علم و فناوری مبتنی مسئله محوری نیست و معمولاً دانشجویان و اساتید و شرکتهای دانش بنیان به مسائل میپردازند که اولویتدار نیستند و حتی گاهی واقعی نیستند. از این جنبه رویداد سورنا قابل تجلیل است.
رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک دولت سیزدهم مسئله محور بودن رویداد سورنا را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: رویداد سورنا قابل الگوبرداری است که مسائل جبهه مقاومت را مورد توجه دارد. شروع این برنامه از قله دانشگاهی کشور که دانشگاه شریف است قابل توجه است.
زمانیان تصریح کرد: این رویداد میتواند امتداد آفرینی را در مجموعه دانشگاهی کشور برای سایر بخشها فراهم کند، از تجربه ۷ اکتبر تا به امروز دو نسل در جنگ پروژه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را تجربه کردیم، نسل اول جنگ نسل فناورانه بود که رژیم با ظرفیتهای جدیدی از سلاح متکی بر فناوریهای نوظهور جریان جنگ را آغاز کرد.
وی ادامه پروژه پیجرها را اوج جریان استفاده از فناوری در جنگ در شمرد و گفت: ما باید بدانیم که در برابر چنین جنگی باید از ظرفیت برابر برخوردار باشیم و امکاناتمان را بسیج کنیم. اما نسل دوم جنگ، جنگ اجتماعی بود و از این حیث رویکرد سورنا باید توجه ویژهای داشته باشد.
رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک دولت سیزدهم با اشاره به الگویی از جنگ اجتماعی در سوریه اظهار کرد: پروژه سورنا باید به ارتقا اعتماد عمومی کمک کند. و حس امید آفرینی را در میان آحاد مردم افزایش دهد و بتوانیم جامعه خودمان را از جنبههای مختلف علمی و فناوری و دانشگاهی مورد توجه قرار دهیم که این جریان دانشگاهی در خط مقدم دفاع از مرزهای کشور است.
زمانیان در بخشی از سخنانش گفت: همکاران رسانهای باید بتواند اقتدار و امید آفرینی را برای مردم خودمان از رویداد سورنا ایفا کنند که ایران همدل محدود به طلای خانمها نیست و وجه فناورانه همدلی ما برای کمک به مردم جبهه مقاومت است را نشان دهند و این را به جبهه مقاومت مخابره کنند تا یک تصویر قدرت آفرین را از این رویداد به سطح جامعه منعکس کنند.
وی ادامه داد: مطمئنم اگر این رویداد به اهداف تعیین کننده خود برسد در گامهای بعدی به درستی و با انگیزه میتوانیم منتظر حضور رشتههای دیگر و دیگر دانشگاهها از جمله دانشگاههای علوم انسانی و دانشگاههای هنر برای رفع مسائل کشور و انقلاب باشند. اینکه جریانهای دانشگاهی صرفاً برای کسب مدرک و اجرای پروژه نیستند و برای حل مسائل پای کار هستند.