رفع آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اولویت قرار دارد

خبرگزاری مهر دوشنبه 08 بهمن 1403 - 12:18
قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های مهم و رفع و کنترل آن، همواره در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری ظهر دوشنبه در نخستین نشست غیرحضوری گفتگوی مؤثر بر مدار بصیرت، ولایت و تحول با اهمیت دانستن جایگاه مدیران مدارس با بیان اینکه موفقیت یک امر اتفاقی نیست، اظهار کرد: برای موفق بودن حتماً ما باید یک سری الزامات را در درون سیستم به کار بگیریم و نهادینه کنیم که از طریق دانش افزایی محقق می‌شود.

اصغری با اشاره به موضوع سازمان یادگیرنده ادامه داد: در مدرسه قبل از اینکه سازمان یاد دهنده باشیم، ضروری است مدرسه را به مدرسه یا سازمان یاد گیرنده تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مطالعه و اندوختن دانش و آشنایی با روش‌ها و شیوه‌های نوین در فرایند یادگیری، یکی از کوتاه‌ترین راه‌ها به اشتراک گذاشتن تجربیات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارتباط هفته با هدف ایجاد ارتباط مؤثر بین اهداف آموزش و پرورش و مدیران مدارس، اقدام در جهت کاهش فاصله گفتمان بین صف و ستاد و فراهم آوری بستر هم افزایی مدیران در جهت تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد.

اصغری اظهار کرد: در جهان امروز کسانی موفق هستند که با مشارکت جمعی یک تصمیم عقلایی و منطقی می‌گیرند هر چقدر بتوانیم با مشارکت جمعی تصمیم گیری کنیم می‌توان گفت بهترین و مؤثرترین تصمیم گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید شرایط لازم برای مواجهه منطقی‌تر و پویاتر با موضوعات پیدا کنیم، افزود: توجه به نظام برنامه‌ریزی که دارای پویایی و انعطاف پذیری لازم باشد بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم یک نگاه عقلانی و منطقی در مواجهه با شرایط متفاوت داشته باشیم.

حسنعلی اصغری با تاکید بر رویکرد سیستماتیک و هوشمندانه به موضوعات گفت: باید با نگاه علمی تر با مسائل جدید و موضوعات روبه رو شویم تا بتوانیم شرایط و وضعیت موجود را با نیازهای امروز تطبیق دهیم.

ایشان با بیان اینکه ایجاد شادی و نشاط در محیط مدارس باید با رعایت همه قواعد و اصول منطقی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور هم راستا باشد گفت: ایجاد پویایی و نشاط در مدارس هیچ تعارضی با روند صحیح مراحل آموزش و پرورش ندارد، در جای جای سند تحول بنیادین به ایجاد محیط با نشاط و شاداب در مدارس تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تعامل مطلوب و سازنده با همه ذینفعان را مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: باید در درون یک سیستم همه افراد با هر نقشی در ایجاد همدلی، هم‌افزایی و افزایش میزان مشارکت گام بردارند.

ایشان تربیت تمام ساحتی با رویکرد نواندیشانه را از اهداف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان بیان کرد و گفت: ما وظیفه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را برعهده داریم، به همان اندازه که تربیت در ساحت علمی و فناورانه مورد توجه است؛ تربیت ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی، تربیت ساحت سیاسی و اجتماعی، تربیت ساحت زیستی و تربیت بدنی و تربیت در ساحت هنری و زیباشناختی مهم و با اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و ترسیم چشم انداز، برای تحقق تربیت در شش ساحت مدنظر سندتحول بنیادین باید مهمترین دغدغه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: رفتارما و عملکرد ما منشأ قضاوت است، با نگاه تیزبینانه و دلسوزانه همه مسائل، نقاط ضعف و چالش‌ها را بررسی و تحلیل نمائید و به اینجانب انتقال دهید، با روی باز پذیرای پیشنهادات و انتقادات هستم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم، پرسش «راه وفاق ملی در مدرسه و تأثیر آن در فردای ایران عزیز چیست؟» را مطرح کرده‌اند، تلاش شود، تا این طرح در قالب گفتمان، در مدارس به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

ایشان در ادامه توضیح داد: محور و مبانی مدیریت من بر اساس مدیریت علمی، برنامه‌محوری، اخلاق‌مداری و تحول‌خواهی است. همواره بر اصل اخلاق‌مداری تاکید دارم، مهم‌ترین مصادیق فعل اخلاقی، پاکدستی، توجه به بیت‌المال، صداقت، پاسخگویی و راستی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: گفتمان سازی و پیگیری، مسابقات و جشنواره‌های مختلف مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.