نخستین دورهمی زومیت با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد

الف دوشنبه 08 بهمن 1403 - 12:32
اولین رویداد زومیت به بهانه پوشش زنده مراسم آنپکد ۲۰۲۵ سامسونگ و رونمایی از خانواده جدید گوشی‌های این شرکت روز ۳ بهمن ۱۴۰۳ با حضور جمع بزرگی از کاربران و بیش از هزار نفر از عاشقان فناوری برگزار شد.

زومیت بعد از ۱۴ سال فعالیت و تعامل آنلاین با مخاطبان، برای نخستین بار این فرصت را داشت که با بیش از هزار نفر از همراهان همیشگی‌ خود دیدار کند.

آمارهای زومیت از تعداد حاضران در اولین دورهمی حضوری عاشقان فناوری نشان می‌دهد که جمعیت حاضران ۱۰۷۰ نفر بوده و ۷ هزار نفر هم از طریق یوتیوب، آپارات و اینستاگرام پوشش زنده این مراسم را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کردند. پخش آنلاین و زنده این رویداد این فرصت را به علاقه‌مندان زومیت در سراسر دنیا داد که در این رویداد زومیت را همراهی کنند. علاوه بر جمعیت مخاطبان زومیت، جمعی از فعالان حوزه تکنولوژی، فناوری اطلاعات و رسانه‌ها هم در این رویداد حاضر بودند.

 

مرور یک تاریخچه ۱۴ ساله

مسعود یوسف‌نژاد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت، در این مراسم مرور کوتاهی بر تاریخچه زومیت و مسیر پرفرازونشیبی که از شهریور ۱۳۸۹ آغاز شده، داشت. او درباره‌ی شروع این مسیر گفت: «زومیت از یک سایت یا شاید بهتر باشد بگویم از یک بلاگ کارش را شروع کرد، کم‌کم بزرگ شد و رسانه‌ها و سرویس‌های مختلفی از دل آن بیرون آمد.»

زومیت ماهیانه ۱۹ میلیون بازدیدکننده دارد

طبق آمار ارائه‌شده در این رویداد، زومیت تا امروز ۸۶ میلیون کلمه در ۱۵۰ هزار مقاله نوشته است که خواندن همه‌ی آن‌ها به ۸ هزار ساعت زمان نیاز دارد. هم‌چنین، زومیت با که با یک تیم ۲ نفره کارش را آغاز کرد، حالا بیش از ۱۷۰ نیروی انسانی دارد و در حال حاضر، به ۱۹ میلیون نفر بازدید ماهانه رسیده است؛ یعنی حدود یک‌چهارم جمعیت کشور در یک ماه دست‌کم یک بار از سایت زومیت بازدید می‌کنند.

زومیت ۱۱ هزار سال مطالعه ایجاد کرده است

مجموع زمان مطالعه‌‌ی کاربران در زومیت به ۹۷ میلیون ساعت معادل ۱۱ هزار سال می‌رسد و به این ترتیب زومیت بدون شک به رشد زمان مطالعه در کشور کمک کرده است.

مدیرعامل زومیت ضمن اشاره به مهم‌ترین بخش‌های این رسانه، از جمله بخش بررسی، محصولات و راهنمای خرید، که توسط تیم تحریریه این رسانه تهیه و منتشر می‌شود، آمارهای مهمی را هم اعلام کرد: «در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار کالای الکترونیک در بیش از ۸۰ دسته حصول در بخش محصولات زومیت قرار گرفته و کاربران می‌توانند در خریدهایشان به صفحه‌ی محصولات زومیت مراجعه کنند.»

یوسف‌نژاد در ادامه با بیان این که رسیدن به اهدف زومیت در راهنمایی کاربرها برای خرید بهترین محصول فقط با تلاش و کمک تمامی نیروی انسانی زومیت محقق شده، گفت: «بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر سازمان، نیروی انسانی است و من دوست دارم از این فرصت استفاده کنم تا از همه‌ی همکارانم، که به خلق این محتوا کمک می‌کنند، عمیقاً تشکر کنم.»

بیش از ۱۲۰ میلیون بازدید برای ویدیوهای زومیت

با تلاش تحریریه و تیم ویدیوی زومیت، این رسانه جزو نخستین رسانه‌های داخل کشور است که تعداد دنبال‌کننده‌هایش در یوتیوب از ۱۰۰ هزار کاربر عبور کرده است. به‌جز یوتیوب، صفحه‌ی زومیت در اینستاگرام هم ۷۷۸ هزار کاربر دارد و در مجموع، بیش از ۱٫۲ میلیون کاربر، تعداد دنبال‌کننده‌هایی است که زومیت در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی‌اش دارد.

هم‌خانواده‌های زومیت: زومجی، کجارو و پدال

زومیت به جز یک سایت علمی و فناوری هم‌خانواده‌های دیگری هم دارد. مسعود یوسف‌نژاد، مدیرعامل زومیت، در مرور تاریخچه‌ی زومیت به همه‌ی رسانه‌های دیگری که در کنار زومیت تشکیل داده و هریک در حوزه‌ای فعال هستند هم اشاره می‌کند. به گفته هم‌بنیان‌گذار زومیت، «زومجی» به‌عنوان رسانه حوزه بازی، سینما و سخت‌افزار، از سال ۱۳۹۳ کارش را آغاز کرده است.

«کجارو» سایت تخصصی حوزه گردشگری، از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به‌عنوان یکی از رسانه‌های مرجع این حوزه شناخته می‌شود. سایت «پدال» هم که جزو اولین رسانه‌های تخصصی در حوزه خودرو است که فعالیتش را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

 

حضور پررنگ جوانان در دورهمی زومیت

آمارهایی که زومیت از بلیت‌فروشی این رویداد دارد نشان می‌دهد که میانگین سنی حاضران در این رویداد نیز ۲۶.۱ سال بوده است. ترکیب جنسیتی حاضران در این مراسم هم حکایت از حضور پررنگ‌تر مردان نسبت به زنان دارد. ۸۴ درصد از جمعیت بیش از هزار نفر حاضر در این رویداد را مردان و ۱۶ درصدشان را زنان تشکیل می‌دادند.

آمارهای جزئی‌تر از سن شرکت‌کنندگان در این دورهمی نشان می‌دهد اکثر شرکت‌کنندگان، یعنی بیش از ۳۵ درصد، ۱۸ تا ۲۴ ساله بودند. بیشتر از ۳۱ درصد از حاضران هم در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار داشتند و بیش از ۱۴ درصد از مخاطبان حاضر در این مراسم هم کسانی بودند که کمتر از ۱۸ سال سن داشتند. هرچند اکثریت شرکت‌کنندگان در دورهمی زومیت جوانان و نوجوانان بودند؛ اما نزدیک به ۱۴ درصد از مخاطبان بین ۲۵ تا ۴۴ سال سن داشتند و ۴ درصد از حضار هم بیش از ۴۵ سالشان بود.

رضایت قابل توجه حاضران از حضور در اولین دورهمی زومیت

آمارهایی که از نظرسنجی پلتفرم «ایوند» به دست آمده نشان می‌دهد که کاربران پس از رویداد از حضورشان در این دورهمی و عملکرد زومیت در برگزاری این مراسم رضایت قابل توجهی داشته‌اند. براساس این آمار، ۸۲ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که نسبت به هزینه و زمانی که برای این دورهمی صرف کرده‌اند حضور در این مراسم برایشان ارزش داشته است.

۸۲ درصد از آن‌ها هم گفته‌اند که در رویدادهای بعدی زومیت هم شرکت خواهند گرفته و ۸۴ درصد هم اعلام کرده‌اند که شرکت در این رویداد را به دوستان و آشنایان‌شان توصیه می‌کنند. بیش از ۶۳.۵ درصد از شرکت‌کنندگان به این سوال که «آیا شرایط برای نتورکینگ با دیگر شرکت‌کنندگان فراهم شده بود؟» پاسخ مثبت داده‌اند.

آمارهای نظرسنجی سایت ایوند از شرکت‌کنندگان در اولین دورهمی زومیت

هیجان مسابقه و قرعه‌کشی

شرکت‌کنندگان در رویداد زومیت با حضور در مسابقه فناوری و پاسخ به سوالاتی که مجریان این رویداد مطرح کردند، شانس دریافت جوایزی مثل گلکسی واچ، گلکسی بادز و شمش‌های طلا را داشتند. گوشی گلکسی S25 Ultra هم دیگر جایزه این مراسم بود که از طریق قرعه‌کشی به مرد خوش‌شانس این رویداد، مهرشاد حسینی، رسید.

زرپاد، جی‌اس‌ام پی، اسنپ‌فود و اسنپ‌شاپ از همراهان و حامیان زومیت در این رویداد بودند. علاوه بر شرکت‌کننده‌های حاضر در این رویداد، کاربرانی که به‌صورت آنلاین مراسم را می‌دیدند هم این امکان را داشتند که شمش طلای یک گرمی جایزه ببرند. قرعه‌کشی جوایز این رویداد در همین مراسم انجام شد و برندگان خوش‌شانس این قرعه‌کشی‌ها و بازی‌های انجام‌شده در رویداد جوایز خود را دریافت کردند.

با پایان دورهمی زومیت، این رسانه برای مسیر پیش روی خود باانگیزه‌تر شده است. زومیت مشتاق است که رویدادهای بیشتر با کیفیتی بالاتر را در آینده هم برگزار کند تا مجددا امکان دیدار با مخاطبان بیشتر در سرتاسر کشور را داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.