چمران: از تراموا‌های وارداتی بازدید کردم اما نپسندیدم

تابناک شنبه 13 بهمن 1403 - 10:46
مونتاژ ٢ رام تراموا در تهران به اتمام رسید، مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهر تهران می‌گوید که آماده تست هستیم.

چمران: از تراموا‌های وارداتی بازدید کردم اما  نپسندیدم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «از تراموا‌های وارداتی (اتوبوس‌های سه کابین ۴۰ متری) بازدید کردم، اما آنها را برای کار در تهران نپسندیدم»، این را رییس شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.

اما مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهر تهران قیومی با بیان اینکه کار بر اساس مطالعه انجام شده است، به فارس می‌گوید که «مونتاژ دو رام تراموای چینی در ایران به اتمام رسید».

اوایل سال جاری بود که چینی‌ها ٢ رام تراموای چرخ لاستیکی به تهران (بدون دریافت پول) دادند و قرار شد بعد از تست و خروجی مثبت، پول این تراموا‌ها را هم گرفته و انبوه‌سازی آغاز شود.

دو رام تراموا تکمیل شد و به گفته مدیرعامل اتوبوس‌رانی «ظرف چند روز آینده در خط تهران‌پارس _آزادی تست می‌شوند» و در صورت خروجی مثبت جایگزین بی. ار. تی می‌شوند.

تراموا بیش از ۵٠ سال است که در بسیاری از کشور‌ها مانند فرانسه، ایتالیا، ترکیه و... مورداستفاده قرار گرفته و حدوداً یک‌چهارم مسافران را جابه‌جا می‌کند.

کارشناس شهری محمد طهوری می‌گوید که شهرداری باید برای رفع آلودگی و ایجاد هوای پاک (که تهرانی امسال فقط ۵ روز هوای پاک داشتند) مترو را توسعه دهند نه اینکه سراغ مد جدید حمل‌ونقل که نیازمند زیر ساخت است، بروند.

در مقابل کارشناس ترافیک کامران عبدی با بیان اینکه تراموای چرخ لاستیکی نیازمند زیرساخت نیست، می‌گوید که اتوبوس‌های ٣ کابینه ٢ برابر مترو مسافر جابه‌جا می‌کنند و همچنین ایمنی تراموا در مقایسه با مترو در هنگام بروز آتش‌سوزی بسیار بالاتر است.

کارشناسان می‌گویند که ساخت تراموا در پایتخت مجوز شورای‌عالی ترافیک را دارد و مسئولان برای رفع آلودگی هوا و ترافیک باید به سمت توسعه سیستم حمل و نقل پاک بروند. همچنین، سرعت ساخت تراموا بالاست و هزینه ساخت آن بسیار کمتر از مترو است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.