سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش مترو و اتوبوس های تندرو که متعلق به شهرداری تهران است، حداقل افزایش نرخ کرایه اعمال خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که نرخ بلیت مترو و اتوبوسهای تندرو در سال ۱۴۰۴ افزایش حداقلی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی درخصوص سیاست شورای شهر تهران برای میزان افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت، اظهار کرد: هنوز لایحه توسط شهرداری به شورا ارائه نشده؛ اما بنای ما بر این است که در کرایه حمل و نقل عمومی بخشی که متعلق به شهرداری تهران است، حداقل رشد را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در بخش مترو و اتوبوسهای تندرو که متعلق به شهرداری تهران است، حداقل افزایش نرخ کرایه اعمال خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مورد تاکسیهای شهر و اتوبوسهای بخش خصوصی با توجه به اینکه متعلق به شهروندان هستند و باید هزینه و درآمد داشته باشند، هم باید به این صنف توجه کنیم که رانندگان تاکسی با خسارت و مشکلات جبران ناپذیر مواجه نشوند و هم شرایط مردم شهر را در نظر بگیریم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: به هرشکل ما دنبال عدد معتدلی در نرخگذاری میگردیم؛ ضمن اینکه ممکن است این پیشنهاد در شورا مطرح شود که بخشی از این مابهالتفاوت را شهرداری پرداخت کند تا فشاری به مردم و بخش خصوصی و رانندگان تاکسی وارد نشود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه ممکن است تأمین این مابهالتفاوت در قالب ارائه خدمات باشد، تصریح کرد: برای مثال جهت تسهیل شرایط تاکسیهای برقی، جایگاه شارژ خودرو یا خدمات مشابه پیشبینی میکنیم و این موارد را بررسی خواهیم کرد که ببینیم هزینههای رانندگان تاکسی کاهشی خواهد بود یا خیر؟
وی با بیان اینکه جزئیات در زمان بررسی لایحه در شورا مشخص خواهد شد، گفت: سیاست و تلاش شورا بر این است که میزان افزایش نرخ کرایه مترو و اتوبوسهای تندرو از میزان نرخ تورم کمتر باشد. در مورد تاکسیها و بخش خصوصی اتوبوسرانی نیز قاعدتاً نمیتواند از عدد تورم بیشتر باشد.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.