رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: باید برای پلاک های شهرستان محدودیت قائل شویم

رکنا سه شنبه 16 بهمن 1403 - 13:20
رکنا: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به عوارض طرح ترافیک گفت: در بررسی‌های صورت گرفته در خصوص تعرفه‌های ورود به طرح ترافیک اقدامات مفصل کارشناسی صورت گرفته و کارشناسان شهرداری تهران و مشاوران کمیسیون عمران حمل و نقل ساعات متوالی ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده‌اند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: باید برای پلاک های شهرستان محدودیت قائل شویم

به گزارش رکنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار این است که تمام دستگاه‌ها کمک کنند تا کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم همه را  راضی نگه داریم؛ دیگر نیازی به هیچ قانونی نداریم و محدودیت‌هایی که  برای کیفیت بخشی به زندگی مردم مطرح می‌شوند موضوعیت خود را از دست می‌دهند.

تشکری هاشمی ادامه داد: شورای شهر و شورای ترافیک تنها اجازه داده‌اند که ۲ درصد از خودروها وارد طرح ترافیک شود. اگر گفته شود خودروهای شهرستان می‌توانند وارد طرح شوند اما خودروی افرادی که محل کارشان، محل زندگی‌شان یا دانشگاهشان در آن محدوده است؛ نمی توانند وارد شوند. طبیعی است که تبعیض قائل شده‌ایم و باید برای پلاک های شهرستان نیز محدودیت‌هایی همچون پلاک تهران قائل شویم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با تعارف و ابزار رسانه‌ای نمی‌توان همه را راضی نگه داشت. انتظار ما این است که تمام دستگاه‌ها کمک و دقت کنند و بدانند که شورای شهر به هیچ وجه نگاه درآمدزایی به آرم ترافیک ندارد بلکه هدف ما این است که نظم، انضباط، آرامش، کاهش مشکلات محیط زیستی و بزه‌هایی که در خلال تراکم ایجاد می‌شود را کاهش دهیم.

تشکری هاشمی تصریح کرد: شورای ترافیک می‌تواند محدودیت‌هایی در رابطه با مکان، زمان، نوع خودرو و تعداد خودرو را اعمال کند. یعنی هم قانونگذار نسبت به این موضوع اهتمام داشته و هم به دلیل ضرورت انضباط شهری باید به این موضوع توجه شود. همچنین در آیین نامه راهنمایی رانندگی و ماده ۶ نیز گفته شده اگر کسی می‌خواهد محیط زندگی خود را تغییر دهد؛ باید این موضوع را به پلیس راهور اعلام کند و پلاک شهری که در آن مستقر است را به پلیس اعلام کند.

وی افزود: در بسیاری  از کشورهای اروپایی اگر کسی می‌خواهد بیش از چند روز شهر محل سکونت خود را تغییر دهد؛ تنها به دو دلیل حضور در بیمارستان یا هتل می‌تواند بدون اطلاع به پلیس این کار انجام دهد در غیر این صورت باید حتماً به پلیس اطلاع دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بودجه شهرداری تهران گفت: این روزها در حال بررسی بودجه ۱۴۰۴ هستیم و در خلال این موضوع به  اتفاقات ناگواری رسیده ایم.

تشکری هاشمی گفت: شرکت های حمل و نقل عمومی تا به امروز اندکی از بودجه را گرفته‌اند و در خلال بررسی اسناد شرکت مترو و داده‌های موجود متوجه شده ایم تنها  حدود ۳۰ درصد از ۳هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نقدینگی داده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این وضعیت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست؛ گفت: اینکه برای کمک بخواهیم ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم اما در برج ۱۱ متوجه شویم که کمتر از ۳۰ درصد کل آن بودجه به شرکت‌ها تخصیص یافته، به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست. باید به فوریت این عقب ماندگی جبران شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با تغییر نرخ ارز، بسیاری از پیمانکارها تقاضای ابطال پروانه خود را داشته‌اند؛ گفت: آنها گفته‌اند اگر ما بخواهیم تمام خسارت را بپردازیم؛ بیش از کار برایمان  نفع دارد. شهرداری باید هرچه سریع‌تر این موضوع را برطرف کند. در غیر این صورت در زمان تصویب بودجه، باید کاری کنیم تا دست شهرداری به این صورت باز نباشد که اقدامات خلاف تدابیر شهر تهران انجام دهد.

  • رضا علیپور :خیلی عصبی و دعوایی بودم / قهرمانان من لات بودند!

وبگردی

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.