به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی در چهارمین کمیته اجرایی بهسازی مسیر ویژه ART، در مورد آماده سازی و بهسازی مسیر اتوبوسهای خط یک BRT حدفاصل چهارراه تهرانپارس تا آزادی گفت: بخش وسیعی از خط یک BRT بزودی به صورت مشترک مورد استفاده اتوبوسهای تندرو و تراموای چرخ لاستیکی قرار خواهد گرفت.
معاون شهردار تهران به ملزومات اجرایی قبل از بهرهبرداری از این پروژه اشاره و تاکید کرد: کمیته اجرایی تشکیل شده است تا مواردی مانند اصلاح فرسودگی زیرساختها و بروزرسانی تجهیزات ترافیکی هر چه سریعتر مرتفع شود.
هرمزی افزود: در گام نخست با تأکید بر توان مناطق و با همکاری معاونتهای حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمران شهرداری تهران، محدوده طرح زیرساختهای مسیر اصلاح شد.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمت رسانی مطلوب از اولویتهای مدیریت شهری در این دوره است، تصریح کرد: در همین راستا به منظور تسهیل در تردد تراموای چرخ لاستیکی و اتوبوسهای BRT عملیات آسفالت مکانیزه در خط ۱ به مقدار تقریبی ۱۰ هزار تن و همچنین نردهگذاری و اصلاح نردههای خط یک به طول تقریبی ۲ کیلومتر انجام و در مقاطعی از خط، رفیوژ میانی حذف شد.
هرمزی با تأکید بر اهمیت خطکشیها بهعنوان مهمترین عامل هدایت و نماد نظم و مقررات ترافیکی در شهر تهران، خاطرنشان کرد: علاوه بر خطکشی محوری دو خط موازی منقطع ویژه تراموا، تهیه و نصب تجهیزات سرجناغیها در ورودی ایستگاهها نیز در حال اجرا است.