میادین میوه و تره بار تهران از پس حذف واسطه ها بر آمدند/ کمک بازارهای میوه و تره بار به معیشت پایتخت نشینان/ عرضه محصولات کشاورزی با حذف دست واسطه ها در بازارهای میوه و تره بار

مشرق نیوز شنبه 20 بهمن 1403 - 13:03
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰ بازار تره‌بار امروز؛ گفت: تا پایان سال ۳ بازار میوه و تره‌بار دیگر افتتاح می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، در حاشیه افتتاح ۱۰ بازار میوه و تره بار جدید در تهران، که به عنوان بخشی از یکصد و شصت و چهارمین پویش امید و افتخار انجام می‌شود، در جمع خبرنگاران به بیان توضیحات مهمی پرداخت.

وی اعلام کرد که با افتتاح این بازارها، نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع سطح خدمات در شهر تهران گسترش خواهد یافت.

بختیاری زاده با اشاره به معماری ایرانی-اسلامی چهار بازار جدید، هدف اصلی این پروژه را تسهیل دسترسی مردم به خدمات میوه و تره بار عنوان کرد و افزود: "ما قصد داریم این روند توسعه را ادامه دهیم تا مردم بتوانند به راحتی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند." در حال حاضر، سازمان میادین دارای ۳۱۵ بازار فعال است.

وی همچنین توضیح داد که این ۱۰ بازار جدید به ۱۰ محله مختلف شهر پوشش می‌دهند و مردم می‌توانند از خدمات آنها بهره‌مند شوند. بختیاری زاده تأکید کرد که با کمک شهرداران مناطق، برنامه‌ریزی شده است تا در مناطقی که هنوز بازار ندارند، بازارهای جدید افتتاح شوند.

مدیرعامل سازمان میادین همچنین به افتتاح همزمان بازارها در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: "امروز دو بازار در منطقه ۴، یک بازار در منطقه ۲۲، یک بازار در منطقه ۱۰، دو بازار در منطقه ۵ و یک بازار در منطقه ۲۰ افتتاح می‌شود."

وی به ادامه روند توسعه بازارها اشاره کرد و وعده داد که پروژه‌هایی تا پایان سال و برخی دیگر در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

بختیاری زاده در ادامه خاطرنشان کرد که در تلاش هستند تا دو یا سه بازار دیگر نیز تا پایان سال افتتاح شود. در حال حاضر، ۱۱ بازار در دست ساخت دارند و هدف آنها افتتاح بازارها در بیش از ۹۰ محله‌ای است که هنوز بازار ندارند. وی افزود: "تامین زمین یکی از چالش‌های اصلی ماست زیرا این زمین‌ها باید شرایط مناسبی مانند دسترسی و پوشش جمعیت محله را دارا باشند."

در پایان، در پاسخ به سوالی درباره کیفیت سیب زمینی توزیعی در میادین، بختیاری زاده تأکید کرد: "تمام تلاش ما این است که سیب زمینی باکیفیت در میادین عرضه شود. سیب زمینی پاک شده و درجه یک به مشتریان ارائه می‌شود." وی همچنین خاطرنشان کرد که سازمان میادین با همکاری سازمان تعاون روستایی اقدام به حذف واسطه‌ها کرده‌اند تا سیب زمینی با قیمت عادلانه عرضه شود و جلوی سودجویی‌ها گرفته شود.

معرفی بازارهای جدید

در روز شنبه، ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۳، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ده بازار جدید در مناطق مختلف تهران به بهره‌برداری رسید. این بازارها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، فضایی مناسب برای خرید و فروش محصولات کشاورزی ارائه می‌دهند و با طراحی مدرن و رعایت استانداردهای بهداشتی، تجربه‌ای راحت و ایمن برای خریداران فراهم کرده‌اند. همچنین، در ساخت و احداث این بازارها از معماری ایرانی-اسلامی الهام گرفته شده است.

در منطقه ۴، دو بازار جدید افتتاح شد: بازار لویزان با کاربری‌های بازرگانی، میوه، فرهنگی و پروتئینی و بازار اتحاد با کاربری میوه و فرنگی.

در منطقه ۵، دو بازار خلیل‌آباد و زارع به بهره‌برداری رسیدند.

بازار محلی آذرشهر در منطقه ۱۰، بازار مینابی در منطقه ۱۵، و دو بازار چراغی و آذری در منطقه ۱۷ نیز از دیگر بازارهای افتتاح شده هستند.

در منطقه ۲۰، بازار انصاری‌منش و در منطقه ۲۲، بازار هوانیروز به جمع بازارهای جدید پیوسته‌اند.

این افتتاحیه‌ها به عنوان گامی مؤثر در راستای توسعه خدمات شهری و تسهیل دسترسی شهروندان به محصولات تازه و باکیفیت محسوب می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.