به رغم حضور باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی به این نکته اشاره می کند که توربیون از شیرون وزن کمتری دارد. یکی از بخش هایی که مهندسی وزن را پشت سر گذاشته، سیستم تعلیق جدید توربیون است که در مقایسه با شیرون حدود 45 درصد وزن کمتری را به مجموعه تحمیل می کند.
عصر ایران- پیشرانه 8.3 لیتری بدون حضور توربوشارژرها حدود 1000 اسب بخار خروجی دارد به عبارت دیگر این آمار شرایط تنفس طبیعی پیشرانه بوگاتی است. جالب آنکه بدون توربوها، انجین مذکور فقط 252 کیلوگرم وزن دارد. گشتاور مجموعه نیز 900 نیوتن متر است و البته درنظر داشته باشید ما در حال صحبت درباره نیمی از پیشرانه بوگاتی توربیون هستیم!
در ساختار هیبرید توربیلون، روی محور جلو 2 موتور الکتریکی و روی محور عقب یک موتور الکتریکی اضافه شده اضافه شده است. انرژی مورد نیاز این موتورها توسط باتری 25 کیلووات ساعت که در کف و مرکز خودرو جانمایی شده تامین می شود. حاصل این فرمول اضافه شدن 800 اسب بخار دیگر به مجموع خروجی پیشرانه توربیلون است.
گفتنی است ریشه نام توربیون به صنعت ساعت بازمی گردد. توربیلون یک چرخدنگ ساعت، برای افزایش دقت است. توربیلون در سال ۱۷۹۵ گسترش یافت و توسط ساعتساز فرانسوی - سوییسی آبراهام لوییس برگت، در ۲۶ ژوئن ۱۸۰۱ به ثبت رسید.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.