سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران (+عکس)

عصر ایران چهارشنبه 24 بهمن 1403 - 05:06
پژو ۲۰۵ در بازار ایران اما سرنوشت کاملاً متفاوتی داشت. در سال ۱۳۷۴، ایران‌خودرو اقدام به واردات ۲۰۵ کرد اما این هاچ‌بک فرانسوی که در آن سال‌ها سالخورده شده بود، به دلیل طراحی قدیمی، فقدان امکانات و پیشرانهٔ ضعیف، با وجود بازار تشنهٔ ایران، هرگز با استقبال مواجه نشد. 

پژو ۲۰۵ که در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، برخلاف چیزی که نامش نشان می‌دهد، جانشین ۲۰۴ نبود بلکه جایگزینی برای پژو ۱۰۴ محسوب می‌شد. ۲۰۵ که طی ۱۵ سال در انواع مختلفی تولید شد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ پژو بود و با فروش ۵.۳ میلیون دستگاه، تا پیش از عرضهٔ ۲۰۶ پرفروش‌ترین خودروی تاریخ این شرکت فرانسوی محسوب می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، پژو ۲۰۵ در بازار ایران اما سرنوشت کاملاً متفاوتی داشت. در سال ۱۳۷۴، ایران‌خودرو اقدام به واردات ۲۰۵ کرد اما این هاچ‌بک فرانسوی که در آن سال‌ها سالخورده شده بود، به دلیل طراحی قدیمی، فقدان امکانات و پیشرانهٔ ضعیف، با وجود بازار تشنهٔ ایران، هرگز با استقبال مواجه نشد. 

به نقل از پدال، آغاز عرضهٔ پراید در همان سال‌ها هم یکی دیگر از دلایل ناکامی ۲۰۵ در بازار ایران بود زیرا این خودرو امکانات بیشتر و قیمت کمتری داشت. به این دلایل، درحالی‌که مجموعاً ایران‌خودرو تنها ۱,۲۰۰ دستگاه ۲۰۵ به ایران وارد کرد اما در فروش همین تعداد اندک هم با مشکل مواجه شد و برنامهٔ مونتاژ آن را که در دست اجرا داشت لغو کرد. 

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران / عکس

نمونه‌های وارداتی ۲۰۵ به ایران به پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر با ۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بودند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.