ورزش سه: در بخشی از حکم دادگاه عالی ورزش برای پرونده لئاندرو پریرا از درخواست پرسپولیس برای سفر به سوییس و برگزاری جلسه حضوری صحبت شده بود.
انتشار خبر این موضوع موجی از واکنشها را در میان هواداران پرسپولیس به دنبال داشت و آنها نسبت به مدیریت باشگاه و درخواست برگزاری جلسه حضوری در سوئیس، انتقاداتی را مطرح کردند که حالا با واکنش باشگاه پرسپولیس همراه شده و آنها توضیحاتی را در این مورد به خبرنگار ما ارائه دادند.
امیرعلی حسینی مدیر روابط بینالملل پرسپولیس در این خصوص گفت: ببینید درخواست باشگاه پرسپولیس برای اینکه جلسه به صورت حضوری برگزار شود، به دلیل این بود که دادگاه عالی ورزش مرزی الطرفین باشد و باید چیزی که برای یک طرف در نظر میگیرد و فرصتی که برای دفاع به او میدهد، به طرف دیگر که ما باشیم هم بدهد.
وی افزود: باشگاه پرسپولیس میگوید ما پول دادگاه را دادیم و به همین دلیل باید فرصت داشته باشیم تا بتوانیم دفاعیه خودمان را انجام بدهیم. باشگاه پرسپولیس دو یا سه جلسه در دوران کرونا برگزار کرد اما برای جلسه لئاندرو پریرا ما دیدیم که نرمافزار فیلتر است. میگویند یک لینک است اما ما وقتی خواستیم وارد جلسه شویم، فیلتر بود. دوباره سعی کردیم برای سیستمهای خودمان فیلترشکن نصب کنیم که مشکل خاص خود را به دنبال داشت و بعد قطعی خیلی زیادی داشت.
او با اشاره به یکی از جلسات پیشین باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: در یکی از جلسات ابتدا اینترنت ما قطع شد و سپس فیلترشکن کار نمیکرد. ساعت جلسه هم رسیده بود و ما چند ساعت درگیر این موضوع بودیم. آنجا دادگاه شروع شده بود و همه منتظر بودند ما وارد جلسه شویم. همین رد کردن فیلتر یک کار غیرقانونی است. حالا آن هم عیب ندارد ما این کار را کردیم. ما وارد جلسه شدیم و پنج دقیقه بعد برقمان رفت. آنجا ما را مسخره کردند اما برق را وصل کردیم دیدیم بخش زیادی از جلسه سپری شده و طرف مقابل بهره زیادی از این موضوع برد.
مدیر روابط بینالملل پرسپولیس ادامه داد: ما به عنوان یک طرف و 50 درصد پرونده که هزینه دادرسی را پرداخت کرده بودیم، این حق را داشتیم که از خودمان دفاع کنیم و باتوجه به این موضوعات، خواستیم ریسک نکنیم تا بتوانیم از حقوق خودمان دفاع کنیم. همانطور که در جلسه رادوشویچ که به صورت حضوری برگزار شد، توانستیم طرف مقابل را مجاب کنیم که پرونده را قسطبندی کند.