جغد معروف دولینگو از دنیا رفت؛ کمپین بازاریابی محبوب‌ترین اپ یادگیری زبان و واکنش‌ها به آن

دیجیاتو شنبه 27 بهمن 1403 - 16:01
در این مطلب به واکنش‌های جالب پیرامون مرگ نابهنگام جغد دولینگو می‌پردازیم. The post جغد معروف دولینگو از دنیا رفت؛ کمپین بازاریابی محبوب‌ترین اپ یادگیری زبان و واکنش‌ها به آن appeared first on دیجیاتو.

اگر اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو را روی گوشی خود داشته باشید، احتمالاً چند روز اخیر متوجه تغییر آیکون آن شده‌اید. این جغد محبوب و دلسوز طبق اعلامیه سازنده آن مرده است. البته این اعلامیه، چیزی جز کمپین بازاریابی نیست اما بازخوردهای بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

چند روز قبل، شرکت آمریکایی دولینگو که در همه‌گیری کرونا به نامی شناخته‌شده تبدیل شد، با انتشار اعلامیه‌ای در ایکس از مرگ جغد سبزرنگش خبر داد:

«با قلبی اندوهگین به اطلاع شما می‌رسانیم Duo که نام رسمی او «جغد دولینگو» است، از دنیا رفت. مقامات درحال بررسی علت مرگ او هستند. ما نیز با آنها همکاری می‌کنیم. او احتمالاً در انتظار آنکه بیایید و درستان را بخوانید، مرده است. اما ما چه می‌دانیم.»

در ادامه این اعلامیه نیز آمده است: «اگر مایلید، لطفاً شماره کارت اعتباری خود را نیز درج کنید تا بتوانیم به یاد او خودکار شما را در دولینگو مکس [سرویس اشتراک پولی این شرکت] ثبت‌نام کنیم.» اکانت دولینگو در پست دیگری نیز نوشت: «به‌جای اهدای گل، لطفاً یک درس دولینگو را انجام دهید.»

سخنگوی دولینگو به CBS NEWS گفت این اعلامیه بخشی از کمپین بازاریابی است و مردم نباید اطلاعات کارت اعتباری خود را ارسال کنند.

واکنش‌های جالب به مرگ جغد دولینگو

اعلامیه عجیب دولینگو با این جمله به پایان می‌رسد: «از آنکه در این برهه به حریم خصوصی دوآ لیپا (Dua Lipa) احترام می‌گذارید، سپاسگزاریم.» اگر طرفدار این اپلیکیشن و جغد آن باشید، می‌دانید Duo دلباخته دوآ لیپا بود و در بخش‌های مختلف نیز به عشق ناکام خود به این خواننده مشهور آمریکایی اشاره می‌کرد.

برای مثال برای یادگیری زبان انگلیسی از ترانه‌های این خواننده نیز استفاده می‌شود. دوآ لیپا نیز با بازنشر اعلامیه مرگ جغد دولینگو در ایکس به مرگ او واکنش نشان داد و نوشت: «تا که مرگ ما را از یکدیگر جدا کند.» اما به‌جای جمله مرسوم Till death do us part از Til death duo part استفاده کرد.

اکانت رسمی شبکه اجتماعی ایکس نیز با اشاره به تغییر نام و لوگوی «توییتر» به ایکس نوشت که تمام پرندگان به بهشت می‌روند:

مرگ جغد دولینگو

سپس اکانت دولینگو با بازنشر پست ایکس نوشت که هر 2 پرنده در اثر تصادف با سایبرتراک تسلا کشته شده‌اند و به‌صورت ضمنی پای «ایلان ماسک»، مالک ایکس و مدیرعامل تسلا، نیز به این ماجرا کشیده شد:

اما ماجرا به اینجا ختم نشد. دیگر شرکت‌ها و برندهای گیمینگ مشهور نیز به مرگ جغد دولینگو علاقه‌مند شدند و محتواهای جالبی برای آن ساختند. اکانت ویدیوگیم معروف «Assassin's Creed» در ایکس عکسی منتشر کرد که در آن می‌بینیم «اتزیو»، کاراکتر معروف این ویدیوگیم، جغد دولینگو را به قتل رسانده است:

مرگ جغد دولینگو

یا در تصویر اکانت بازی Hitman می‌بینیم جنازه جغد دولینگو کنار Agent 47، کارکتر معروف این بازی، افتاده است:

مرگ جغد دولینگو

اکانت بازی Dying Light نیز می‌گوید این جغد نمرده، بلکه به زامبی تبدیل شده است:

مرگ جغد دولینگو

اکانت پلی استیشن نیز در تصویری، بغض و غمگین‌ شدن «کریتوس»، کارکتر اصلی سری بازی‌های God of War، را از مرگ جغد دولینگو نشان داد:

مرگ جغد دولینگو

این ماجرا هنوز تمام نشده است. شرکت دولینگو در ایمیلی به CNN گفت قصد دارد چهارشنبه اطلاعات بیشتری درباره «حقیقت تکان‌دهنده پشت مرگ نابهنگام Duo در رسانه‌های اجتماعی فاش کند.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.