تبلیغات احتمالاً به نقشه اپل راه پیدا می‌کند

دیجیاتو دوشنبه 29 بهمن 1403 - 10:31
اپل ایده نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی Apple Maps را بررسی می‌کند. The post تبلیغات احتمالاً به نقشه اپل راه پیدا می‌کند appeared first on دیجیاتو.

اپل درحال بررسی ایده نمایش تبلیغات در اپلیکیشن Apple Maps است. به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، این شرکت مجدداً درحال بررسی این امکان است که نتایج جستجو در سرویس نقشه شامل تبلیغات پولی شود.

براساس گزارش «بلومبرگ» در سال 2022، گرمن اعلام کرد که مهندسان اپل روی افزودن تبلیغات به Apple Maps کار می‌کنند، اما در آن زمان این پروژه متوقف شد. حالا به نظر می‌رسد که اپل دوباره به این ایده فکر می‌کند. بااین‌حال، هنوز هیچ کار مهندسی جدیدی برای پیاده‌سازی این قابلیت آغاز نشده، بنابراین اضافه‌شدن تبلیغات به Apple Maps ممکن است هنوز زمان‌بر باشد.

برخلاف تبلیغات بنری که در بسیاری از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنیم، تبلیغات در Apple Maps احتمالاً به‌صورت نتایج جستجوی پولی خواهند بود. برای مثال، یک رستوران فست‌فود می‌تواند هزینه‌ای پرداخت کند تا در هنگام جستجوی کاربر برای برگر یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده، در صدر نتایج نمایش داده شود. این مدل تبلیغاتی در سایر اپلیکیشن‌های مشابه مانند گوگل مپس، ویز و Yelp نیز استفاده می‌شود.

درآمدزایی بیشتر با تبلیغات Apple Maps

اپل درحال‌حاضر تبلیغات بخش جستجو را در App Store نمایش می‌دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برای نمایش اپلیکیشن‌های خود در نتایج جستجو هزینه پرداخت کنند. اگر این روش به Apple Maps هم اضافه شود، می‌تواند درآمد بخش خدمات اپل را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که این تغییر چه تأثیری بر تجربه کاربری خواهد داشت و آیا کاربران از این تصمیم استقبال خواهند کرد یا خیر.

باتوجه‌به اینکه بسیاری از پلتفرم‌های مشابه مانند گوگل مپس و Yelp از تبلیغات جستجو استفاده می‌کنند، اضافه‌شدن این قابلیت به اپل مپس چندان دور از انتظار نیست. این اقدام می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای کسب‌وکارها ایجاد کند و در عین حال، باعث افزایش درآمد اپل شود. بااین‌حال، موفقیت این تغییر بستگی به نحوه اجرای آن دارد؛ اگر تبلیغات به شکل آزاردهنده نمایش داده شوند، ممکن است تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار دهند و کاربران را به استفاده از گزینه‌های جایگزین سوق دهند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.