سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند بازار تلویزیون شد

دیجیاتو سه شنبه 30 بهمن 1403 - 10:31
سامسونگ برای 19 سال متوالی بزرگ‌ترین برند تلویزیون در جهان بوده است. The post سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند بازار تلویزیون شد appeared first on دیجیاتو.

سامسونگ توانسته است جایگاه نخست خود را در بازار جهانی تلویزیون برای 19 سال پیاپی حفظ کند. براساس گزارشات منتشر شده اخیر، برند سامسونگ در سال 2024 نیز همچنان عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در جهان را در اختیار داشت.

براساس گزارش شرکت تحقیقاتی «Omdia»، سامسونگ در سال 2024 حدود 28.3 درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را در اختیار داشته است. سامسونگ این موفقیت را مدیون تمرکز همیشگی خود بر نوآوری‌های پیشرفته، ازجمله تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی و همچنین سرمایه‌گذاری در تولید تلویزیون‌های فوق‌بزرگ و رده‌بالا می‌داند.

«هون لی»، معاون اجرایی بخش DX سامسونگ در این رابطه گفت:

«19 سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون، نتیجه اعتماد و حمایت بی‌نظیر مشتریان ما است. ما همچنان به نوآوری در صنعت تلویزیون ادامه خواهیم داد و با ارائه محصولاتی مجهز به فناوری هوش مصنوعی، تجربه‌ای غنی و منحصربه‌فرد را برای کاربران فراهم خواهیم کرد.»

موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون‌های پیشرفته و فوق‌بزرگ

سامسونگ توانسته است در بازار تلویزیون‌های رده‌بالا (با قیمت بیش از 2500 دلار) و تلویزیون‌های فوق‌بزرگ (با اندازه 75 اینچ و بزرگ‌تر) عملکردی فوق‌العاده داشته باشد. این شرکت 49.6 درصد از سهم بازار تلویزیون‌های گران‌قیمت و 28.7 درصد از سهم بازار تلویزیون‌های بسیار بزرگ را در اختیار دارد. این آمار نشان می‌دهد اکثر مشتریانی که به دنبال خرید تلویزیون‌های بزرگ و پیشرفته هستند، در نهایت سامسونگ را به عنوان برند موردنظر خود انتخاب می‌کنند.

سامسونگ در سال 2024 توانسته است 8.34 میلیون تلویزیون QLED به فروش برساند و با 48.8 درصد سهم بازار، همچنان در این بخش از رقبا پیشی بگیرد. تلویزیون‌های QLED حدود 10 درصد از کل فروش تلویزیون‌ها در این سال را شامل شده‌اند.

علاوه‌براین، سامسونگ در سال 2024 موفق به فروش 1.44 میلیون تلویزیون OLED شد که 27.3 درصد از سهم بازار تلویزیون‌های OLED را تشکیل می‌دهد. این میزان فروش نسبت به سال 2023 رشد 42 درصدی داشته است که نشان‌دهنده افزایش محبوبیت تلویزیون‌های OLED این برند در بین مشتریان است.

باتوجه‌به این عملکرد موفق، سامسونگ همچنان به عنوان پیشتاز بازار جهانی تلویزیون شناخته می‌شود و با ادامه نوآوری‌های خود، در تلاش است تا تجربه تماشای تلویزیون را برای کاربران در سراسر جهان متفاوت‌تر، هوشمندتر و باکیفیت‌تر از همیشه سازد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.