«احسان گایینی»، معاون فروش خودرو ۴۵، در نشست خبریای که دیروز، ۲۹ بهمن، بهمنظور بررسی تحولات بازار خودرو، مسیر رشد خودرو ۴۵ و آینده معاملات خودرو در بازار ایران برگزار شد، گفت تعداد شعب این شرکت سال ۱۴۰۳ به ۵۰ رسیده و بهزودی ۶ شعبه دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.
به گفته گایینی، خودرو ۴۵ درحالحاضر با ۵۰ شعبه فعال در ۱۸ شهر، ۳۵۰ نیروی انسانی دارد و قرار است تا پایان سال تعداد این شعب افزایش پیدا کند: «کارمان را سال ۱۳۹۷ با یک شعبه در ستارخان آغاز کردیم. سال ۹۸ به ۴ شعبه و ۴۰ نفر نیروی انسانی رسیدیم و حالا در سال ۱۴۰۳، ۵۰ شعبه در ۱۸ شهر داریم و ۳۵۰ نیروی انسانی در خودرو ۴۵ مشغول به کارند. در یک ماه آینده، ما ۶ شعبه دیگر هم افتتاح خواهیم کرد. این مسیر رشد را ادامه خواهیم داد و تعداد شعب ما قرار است به ۲۵۰ شعبه و ۴۵۰۰ نیروی انسانی برسد.»
معاون فروش خودرو ۴۵ معتقد است امکاناتی که خودرو ۴۵ در اختیار کاربران قرار میدهد، باعث رشد این شرکت شده است: «به جرأت میتوانیم بگوییم یکی از کاملترین کارشناسیهای رنگ و بدنه را در خودرو ۴۵ انجام میدهیم؛ ۱۴۵ نقطه فنی خودرو بررسی میشود. پسازآن مراحل تعیین قیمت آغاز میشود. تعیین قیمت با نظارت خودرو ۴۵ و بهصورت مزایدهای برگزار میشود. مزایده را براساس گزارش کارشناسی آغاز میکنیم و پسازآن اعلام قیمت و مذاکره با فروشنده خودرو آغاز میشود. سپس به امضای قرارداد میرسیم و واریز وجه به فروشنده و تحویل خودرو به خریدار انجام میشود.»
گایینی افزود: «ما امروز پس از ۷ سال در خودرو ۴۵ توانستهایم به ظرفیت بالایی دست پیدا کنیم و سالانه ۱۰۰ هزار مزایده را برای خریداران برگزار کنیم. توانستهایم سهم خوبی را از این بازار بگیریم اما این بازار هنوز مسیر بسیار طولانی دارد؛ زیرا عمده آن دست فروشندگان آفلاین است.»
خودرو ۴۵ درحالحاضر در ۱۸ شهر شعبه فعال دارد اما کاربران آن از شهرهای بیشتری هستند. گایینی دراینباره میگوید: «ما ۱۷۰ مسیر جادهای را پوشش میدهیم. شعب ما در ۱۸ شهر فعالآند اما خریداران ما در سراسر ایران هستند. ۵۰ درصد این پوشش توسط تریلیها، ۳۰ درصد توسط کفیهای خودروبر و ۲۰ درصد هم توسط قطارها انجام میشود.»
البته خودرو ۴۵ برنامه دارد با افزایش تعداد شعب، حضور خود را در شهرهای دیگر پررنگتر کند. «مهرداد محسنپور»، معاون شعب خودرو ۴۵، میگوید سال آینده نقاط دسترسی به این شرکت در شهرهای مختلف بیشتر میشود: «هدف این است که سال آینده نقاط دسترسی مشتریان را بیشتر کنیم؛ در شهرهایی مثل کرمان، ارومیه و خراسان شمالی تقاضا داریم اما بهخاطر نبود شعبه نمیتوانیم به کاربران سرویس بدهیم؛ هدف ما این است که تعداد شعب را افزایش دهیم.»
در ادامه این نشست، گایینی درباره ارزشهای خودرو ۴۵ صحبت کرد و گفت: «دلیل رشد خودرو ۴۵ ارزشهای افزودهای است که خلق میکنیم. یکی از این ارزشها سرعت نقدشوندگی است. کل پروسه فروش خودرو در خودرو ۴۵ حدود ۲ ساعت زمان میبرد. بحث دیگ امنیت است. قوه قضاییه اعلام کرد سال ۱۴۰۱ صدهزار پرونده شکایت خودرویی بررسی شد اما حتی یکی از این پروندهها متعلق به خودرو ۴۵ نیست؛ یعنی بعد از سرعت، امنیت هم در خودرو ۴۵ تضمین شده است. سهولت هم مسئله مهمی است که ما در خودرو ۴۵ به آن توجه داریم. سریع، امن و آسان بودن 3 اصلی است که خودرو ۴۵ را براساس آن بنا کردهایم.»
معاون فروش خودرو ۴۵ افزود: «مشتریانی که در این فضا آسیب دیدهاند، متوجه این ارزشها میشوند. مسئله این است که نیاز به تغییر فرهنگ داریم. فرهنگ معامله خودرو در ایران باید عوض شود؛ مثل اتفاقی که با اسنپ و تپسی در حملونقل شهر افتاد. فرهنگ معامله باید فرهنگ مناسبی باشد.»
در پایان، محسنپور گفت خودرو ۴۵ قصد دارد در آینده از فناوری منحصربهفردی در حوزه کارشناسی خودرو رونمایی کند: «۵ تا از شعب ما در تهران با UV خودروها را کارشناسی میکنند و سال آینده از پروژهای رونمایی خواهیم کرد که شاید در دنیا هم تازه باشد. الان مشغول تجهیز و آزمایش آن هستیم و اتفاق ویژهای در حوزه کارشناسی خودرو رخ خواهد داد. سیستم جدید هم قرار است بر پایه هوش مصنوعی باشد.»