یزدانی بیان کرد: ما به دنبال دسترسی عادلانه به تحصیل هستیم. تحصیلات حق همه کودکان، نوجوانان و جوانان است و نباید کسی از این حق محروم شود. اگر نگاه آموزش و پرورش به یک کودکی که از تحصیل بازمانده، به عنوان یک فاجعه باشد، هیچ کودکی از تحصیل بازنخواهد ماند و اتفاق بزرگی رخ میدهد.
مشاور آموزشی رئیس جمهور از وجود ۹۰۰ هزار نفر کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.
به گزارش تسنیم، شهرام یزدانی مشاور آموزشی رئیس جمهور و رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش مسئلهای فراتر از درس و مشق و کارنامه و مدرک است و به نوعی محوریترین پدیده اجتماعی است. دسترسی عادلانه به اموزش کیفی و معنیدار مهن ترین آزمون برای یک تمدن، کشور و حاکمیت است. اگر دسترسی عادلانه به آموزش کیفی و معنیدار وجود داشته باشد نشانگر حاکمیت مطلوب بر جامعه است و آموزش کیفی به توسعه اقتصادی، همگرایی اجتماعی، توسعه فرهنگی و اکولوژیک منجر میشود.
وی افزود: در مقابل، بیسوادی عامل ایجاد چرخه معیوب در جامعه است و بیسوادی فقر را ایجاد و فقر بیسوادی را تشدید میکند. بیسوادی و کاهش سطح سلامت نیز با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. این مسائل نشان میدهد برای توسعه همه جانبه، نیاز به توسعه آموزش کیفی داریم.
وی ادامه داد: تحول آموزش در دستور کار دولت چهاردهم قرار گرفته و رییس جمهور بر اصلاحات آموزشی به عنوان مهمترین اصلاحات دولت ایشان تاکید دارند. نشستهای متعدد و اقدامات مختلفی نیز در این زمینه برگزار و انجام شده است.
یزدانی بیان کرد: ما به دنبال دسترسی عادلانه به تحصیل هستیم. تحصیلات حق همه کودکان، نوجوانان و جوانان است و نباید کسی از این حق محروم شود. اگر نگاه آموزش و پرورش به یک کودکی که از تحصیل بازمانده، به عنوان یک فاجعه باشد، هیچ کودکی از تحصیل بازنخواهد ماند و اتفاق بزرگی رخ میدهد.
مشاور آموزشی رئیس جمهور اعلام کرد که از کودکان 6 تا 18 سال 900 هزار نفر بازمانده از تحصیل هستند.
وی گفت: حدود 98 درصد افراد، تحصیلات ابتدایی و 90 درصد متوسط اول و 80 درصد متوسط دوم را تکمیل میکنند و این در حالی است که همه کودکان و نوجوانان باید دسترسی به تحصیل داشته باشند. گام اول در این راستا، دسترسی فیزیکی کودکان به مدارس است اما عوامل دیگری نیز بر عدم دسترسی برخی کودکان به مدارس موثر است.
وی افزود: رئیس جمهور هفتگی در شورایعالی آموزش و پرورش شرکت میکند.
وی با بیان اینکه آموزش، فرآیندی است که باعث میشود افراد برای ورود به زندگی آماده شوند، تصریح کرد: باید غیر از مدرسهسازی، اتفاقی بیفتد که بتوانیم دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی را افزایش دهیم.
یکی از ایرادات نظام آموزشی ما، این است که به دلیل تعداد بالای دانشآموزان، کودکان فقط فرصت جزوهبرداری پیدا میکنند و این موضوع باعث کاهش کیفیت آموزش میشود.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.