ایسنا: اینستاگرام مشغول بررسی عرضه یک اپلیکیشن جداگانه برای قابلیت ویدئوی کوتاه «ریلز» (Reels) است. وبسایت فناوری «اینفورمیشن» به نقل از یک منبع آگاه خبر داد آدام موسری، مدیر اینستاگرام، هفته جاری به کارکنان اطلاع داد «ریلز» ممکن است از این پلتفرم شبکه اجتماعی جدا شود. شرکت «متا» که مالک اینستاگرام است، برای سود بردن از وضعیت نامطمئن اپلیکیشن چینی تیکتاک در آمریکا، قصد دارد یک تجربه ویدئویی مشابه فراهم کند.
شرکت «متا» در ژانویه، عرضه یک اپلیکیشن ویرایش ویدئو به نام «ادیتس» (Edits) را اعلام کرد که ظاهرا، با هدف جذب کاربران اپلیکیشن ویرایش ویدئوی «کپ کات» (CapCut) متعلق به بایتدنس (شرکت مادر تیکتاک) بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش از این، تلاش کرده بود یک اپلیکیشن اشتراکگذاری ویدئو به نام «لاسو» (Lasso) را در سال ۲۰۱۸ برای رقابت با تیکتاک عرضه کند اما این اپلیکیشن، نتوانست رشد چندانی پیدا کند و مدتی بعد، بسته شد.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.