شهرداری تهران: از سال آینده ۶۰ دستگاه تراموا وارد تهران خواهند شد

فرارو دوشنبه 13 اسفند 1403 - 17:42
سخنگوی شهرداری تهران از اتمام فاز اول کمربند سبز تهران در روز چهارشنبه آتی همزمان با روز درختکاری خبر داد.

مطهر محمدخانی در نشست خبری ظهر امروز خود با بیان اینکه در هفته‌های اخیر بخشی از کلان پروژه‌های شهرداری تهران اعم از بسته حمل و نقل برقی به بهره برداری رسید، گفت: به زودی شاهد خواهیم بود که قطار ملی در خطوط مترو کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مسیر ۴۷ کیلومتری سرزندگی نیز به شهروندان تقدیم شد که یک شبکه جذاب بدون مزاحمت خودرو، برای پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از اسکوتر برقی خواهد بود، اظهار کرد: این مسیر ۴۷ کیلومتری از چهار بوستان فدک، پردیسان، ۱۳ هکتاری و نهج البلاغه عبور کرده و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به برج میلاد، بوستان گفت‌و‌گو و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران خواهد رسید.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه همزمان با روز درختکاری فاز اول کمربند سبز تهران به پایان خواهد رسید، گفت: قرار بود ۵۰ هزار هکتار فضای سبز پیرامون شهر اجرا شود که از دهه ۷۰ این طرح آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.

محمدخانی در مورد چرایی اختلال در خطوط مترو در روز‌های گذشته با بیان اینکه مسئله مترو مسئله پیچیده‌ای است و از ابتدای دوره روی این موضوع تأکید کردیم، افزود: اقدامات بسیار خوبی از جمله اورهال قطار‌ها صورت گرفته و حتی واگن‌های دی سی پلاس به ناوگان بازگشته است. این در حالی بود که در مدیریت قبل می‌گفتند که این قطار‌ها قابلیت استفاده ندارند؛ اما با قابلیت‌های جدید به مسیر بازگشت و دقت داشته باشید که مترو به ۳۰۰۰ واگن نیاز دارد که امروز تنها ۱۵۰۰ واگن داریم و در ابتدای دوره تعداد واگن‌ها ۱۱۰۰ مورد بود. ما تا کنون توانستیم ۴۰۰ واگن اضافه کنیم؛ اما با این شرایط، تراکم جمعیت در قطار‌ها و ایستگاه‌ها بیشتر می‌شود که شرمندگی ما را به دنبال دارد و تمام تلاش ما بر این است که از تمام مسیر‌های ممکن تأمین واگن‌ها را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه واگن‌های چینی را نیز از چین دریافت خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری دولت و پیگیری‌های وزارت خارجه برای تکمیل پیش پرداخت، اولین رام‌ها را وارد خطوط کنیم، گفت: ما در ارتباطی تنگاتنگ با دولت بودیم و رئیس جمهور در این زمینه دستورات لازم را داده و امیدواریم تا پایان سال، شهردار و یا معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد تسریع این روند اخبار خوبی را به مردم بدهند.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد چرایی تاخیر در افتتاح ایستگاه‌های مترو با بیان اینکه بخشی از تأخیر‌ها با توجه به اولویت بندی بودجه و شرایط کارگاه‌ها انجام شده است، گفت: در برخی موارد معارضینی وجود دارد و گاهی موضوعات اولویت دارتری وجود دارد؛ اما امید است که در بهار سال آینده هر چهار ایستگاه وعده داده شده افتتاح شود.

محمدخانی در مورد تست دو رام تراموا در تهران با بیان اینکه از این دو رام قطار در طول مدت ۲ ماه اخیر تقریباً هر شب تست‌های مختلفی از جمله سرعت، سیستم ترمز، راهبر هوشمند و سیستم سیگنالینگ و. انجام شد که همه تست‌ها با موفقیت همراه بود، افزود: از سال آینده قرارداد ۶۰ رام تراموا اجرایی و تراموا‌ها از سال آینده وارد تهران خواهد شد، اما بنا داریم از تراموای چهار کابین استفاده کنیم که ظرفیت آن ۳۵۰ نفر است که متناسب با زمان بندی ورود تراموا باید ایستگاه‌ها نیز بازطراحی شوند؛ البته مباحث کارشناسی و موارد قانونی آن را نیز از مسیر شورای شهر دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امکان بهره‌مندی توان‌یابان از اتوبوس‌های برقی پیش‌شرط خرید ما بود، در مورد سرانجام انتقادات سازمان استاندارد در مورد آسانسور‌های مترو، گفت: امیدواریم سازمان استاندارد، آیین نامه‌های قدیمی را اصلاح و متناسب با طراحی ایستگاه‌های مترو، مسئله را حل کند؛ اما باید بگویم که فاصله مکانی ایستگاه‌ها با صف انتظار برای دریافت بلیت با ۱۱.۵ متر مورد تأیید سازمان استاندارد متفاوت است و امکان تغییر نیز نیست، چراکه ساخت ایستگاه‌های مترو در دنیا نیز به این شیوه انجام می‌شود.

محمدخانی در مورد عدم فضاسازی شهر برای ورود به ماه مبارک رمضان با تاکید بر اینکه گزارش اجرای مجموعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان توسط معاون اجتماعی شهرداری ارائه خواهد شد؛ اما در مجموع برنامه‌های مفصلی در سطح شهر برای ماه رمضان و نوروز پیش بینی شده است، گفت: در تبلیغات محیطی شهر نیز سازمان زیباسازی اقدامات مهم و بزرگی در خصوص سازه‌های حجمی و تبلیغات محیطی انجام داده که به تدریج نصب و اجرا انجام می‌شود؛ اما در مورد نورپردازی در شب متناسب با ماه مبارک رمضان مطالباتی وجود دارد که باید بگویم که متناسب با شرایط کشور در مورد برق، سعی کردیم همکاری لازم را داشته باشیم؛ لذا به سادگی نمی‌توان از المان‌های نوری بزرگ استفاده کرد.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد ایجاد تصفیه خانه برای آبیاری درختان با تأکید بر اینکه ساخت تصفیه خانه‌ها جزو تکالیف شهرداری تهران نیست؛ اما همکاری خوبی با وزارت نیرو و آبفا داریم، افزود: در این دوره مدیریت شهری تصفیه خانه‌های متعددی به شبکه اضافه شد که بر همین اساس موضوع بحران آبیاری که در بخش غربی بوستان جنگلی چیتگر داشتیم به طور کامل حل کردیم و تا آخر اسفند مشکل کمبود آب در بوستان چیتگر را نخواهیم داشت و با اتصال شبکه پساب و آب‌های تصفیه شده مشکلی برای آبیاری در بوستان چیتگر نداریم.

وی در مورد تلاش شهرداری تهران به جایگزینی درختان آفت زده و خشکیده با تاکید بر اینکه مجوز‌های لازم برای جایگزینی درختان بیمار در خیابان ولیعصر (عج) دریافت شده و مسیر‌های قانونی آن طی شده و گریزی جز جایگزینی درختان آفت زده و خشک شده نداریم، اظهار کرد: در مورد پارک سرخه حصار و چیتگر نیز بدون هماهنگی با منابع طبیعی کاری انجام نمی‌دهیم. در دوسال گذشته در سرخه حصار و چیتگر تلاش شده که جایگزینی درختان را در آنجا داشته باشیم. در پایان این هفته و در هفته آینده نهضت کاشت درخت در بخش غربی پارک چیتگر را با کاشت ۲۰ هزار نهال با مشارکت فعالان محیط زیست و اقشار دیگر را خواهیم داشت.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد وضعیت ساماندهی دستفروشان در پایتخت، گفت: اولویت مدیریت شهری در شرایط خاص اقتصادی کشور و اهمیت تولید با محور خرده فروشی‌ها، ساماندهی دست فروشان است. در سه سال اخیر بیش از اینکه با دست فروشان برخورد و یا آنها را جمع آوری کنیم، شرایط را با رویکرد مسالمت آمیز به سمت ساماندهی برده‌ایم و در همین راستا بازارچه‌هایی را در اختیار آنها قرار دادیم و امیدواریم با بازارچه‌های محیطی و فصلی، دست فروشان را در جایگاهی منظم و پاسخگو ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست از خبرنگاران واحد مرکزی خبر، ایرنا و همشهری به پاس تلاش‌هایشان تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.