به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شجاعیان عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت حمل و نقل این نوینشهر گفت: در کارگروه مشترکی که بین شهرداری و شورای شهر شیراز و صدرا شکل گرفته، یکی از مباحث اصلی راههای مواصلاتی مثل جاده قره پیری است.
وی ادامه داد: با وجود این تعامل، متأسفانه موضوع اتصال شهر صدرا به پایانه نمازی با مقاومت معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز مواجه شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا افزود: حتی در حد ظرفیت هر ساعت یک مینیبوس را تقاضا کردیم که نمیدانیم چرا موافقت نشد.
شجاعیان گفت: در خصوص جاده قره پیری و طبق آخرین جلسه، تعهد ۵٠٠ میلیاردی برای شهرداری شیراز برای تکمیل این جاده ایجاد شده است.
وی در خصوص مترو شهر صدرا نیز ادامه داد: مترو صدرا در سفر ریاست جمهوری تصویب شده است ولی به دلیل نداشتن طرح مطالعاتی، هنوز نتوانستهایم وارد بحث عملیاتی شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در پایان تصریح کرد: صدرا در ۳ سال آینده، به دروازه ورودی شهر شیراز تبدیل خواهد شد.
کابوس ساماندهی راههای ارتباطی به شهر صدرا
مرتضی زارعی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا نیز در این نشست خبری گفت: ساماندهی راههای ارتباطی در شهر صدرا، به ویژه جاده قره پیری تبدیل به کابوس شده است.
وی ادامه داد: در یکسال اخیر بخشی از راههای ارتباطی توسط شرکت عمران انجام شده و بخش قابل توجهی هم آماده آسفالت است، اما بخشی دیگر که در حیطه اختیارات شهرداری شیراز است، انجام نشده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا افزود: شهرداری شیراز میگوید آن سه و نیم کیلومتری که میخواهد تملک کند، عددی نجومی نزدیک به ۵ همت نیاز دارد ولی برآورد کارشناسان کمتر از یک همت است؛ اینکه چرا اینقدر تأخیر در کار افتاده است، برای ما جای سوال دارد.
زارعی با بیان اینکه جمعیت حاضر در شهر صدرا، جمعیت سر ریز شهر شیراز است، گفت: متأسفانه نگاه کلان و عادلانهای وجود ندارد و اصرار میکنیم شهر صدرا از وضعیت بلاتکلیفی بیرون بیاید که آیا این شهر زیر نظر شیراز است یا خیر؟ از خبرنگاران میخواهیم از طریق استاندار، پیگیر این مساله باشند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا در خصوص امکان احداث مترو برای این شهر نیز گفت: امکان احداث خط مترو از جاده قره پیری وجود دارد اما مساله این است که در طرح سال ۹۵ ضرورت احداث مترو برای این منطقه تشخیص داده نشده است.
وی ادامه داد: امروز جمعیت صدرا به ۲۲٠ هزار نفر رسیده است و قرار است تا ۶٠٠ هزار نفر افزایش پیدا کند؛ بنابراین ضرورت احداث مترو احساس میشود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا در خصوص اقدامات مثبت انجام شده در حوزه حمل و نقل صدرا گفت: در اواسط سال ۱۴٠٠ شهرداری صدرا فقط ۱۴ دستگاه اتوبوس داشت که ۵ دستگاه خراب بود، ولی الان ۳۸ اتوبوس، میدل باس و ون، در حال خدمت رسانی به این شهر هستند که البته این مقدار هم کافی نیست؛ استاندارد این است که هر هزار نفر یک اتوبوس داشته باشد.
زارعی با بیان اینکه تعامل با شهرداری شیراز بی سابقه بوده است، تصریح کرد: در اولین گام، هشت میدل باس از شهرداری شیراز گرفتیم و طبق تعاملات جدید قرار شده است در خصوص تعیین تکلیف آرامستان غرب شیراز، شهرداری صدرا و شیراز این موضوع را جمع بندی کرده و مکانی را برای آرامستان در نظر بگیرند.