به گزارش مشرق، علیرضا کاظمی؛ وزیر آمورش و پرورش با حضور در ساختمان مرکزی ستاد اجرایی فرمان امام با سید پرویز فتاح؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دیدار و درباره مهمترین محورهای توسعه کمی و کیفی مراکز آموزشی با کمک این ستاد گفتوگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این دیدار تفاهم کردند که با احداث حدود ۴۰۰ مدرسه دیگر تا قبل از مهر ۱۴۰۴، جشن پایان مدارس کانکسی در کشور را برگزار کنند.
سید پرویز فتاح؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این دیدار گفت: این دومین ملاقات ما با آقای کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در ۶ ماه گذشته است. ستاد اجرایی فرمان امام سابقه فعالیت تنگاتنگ و نزدیکی با وزارت آموزش و پرورش داشته است و یکی از خدمات درخشان این ستاد کمک به تعلیم و تربیت و مدرسهسازی بوده است؛ امروز ما نیز قصد داریم این حرکت و این ارتباط را تقویت کنیم.
وی افزود: وجود مدارس کانکسی و یا مدارسی که در شأن دانش آموزان نیستند برای وجهه کشور مناسب نیست. ما میتوانیم یک بار برای همیشه این موضوع را به اتمام برسانیم و با مدارس کانکسی خداحافظی کنیم. همین الان هم حدود ۶۵۰ مدرسه کانکسی را با احداث مدارس ایمن جایگزین کردهایم.
فتاح تاکید کرد: توسعه کمی و بهبود مدارس، بخشی از فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان امام است و البته در حوزه نرمافزاری و توسعه کیفی آموزش نیز ورود کردهایم.
علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: نگاه ستاد اجرایی فرمان امام در مسائل آموزشی کاملاً رو به جلو و عملیاتی بوده که این افتخارآمیز است.
وی افزود: رئیس جمهور توسعه عدالت را در دستور کار دولت قرار داده و به خوبی میدانیم که توسعه عدالت آموزشی از ارکان توسعه همه جانبه عدالت در کشور است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نظام مسائل هر استان را احصا کردهایم اما امروز احداث و تکمیل مدارس جایگزین کانکسی اولویت اول ماست. امید داریم با تفاهمنامه جاری با ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم تا مهر ۱۴۰۴ با تمام مدارس کانکسی کشور خداحافظی کنیم.
کاظمی گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش روی دو موضوع تمرکز ویژه داریم؛ اول بالا بردن کیفیت آموزش و دوم محرومیتزدایی از فضای آموزشی کشور. روشهای افزایش کیفیت آموزش را به صورت آزمایشی در شهر قدس آغاز کردهایم. دنبال تحول در کلاس درس و مدیریت مدرسهایم. معلم را توانمند میکنیم، چیدمان کلاس را تغییر میدهیم و سختافزار و نرمافزار مورد نیاز را اضافه میکنیم. این همان الگوی مدرسه تراز است که در حال پیادهسازی آن هستیم.