به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا خادمی روزبهانی در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: تا چند سال قبل همه چیز قشنگ بود. کارگردانها در زمانی، از بازیگران مختلف استفاده میکردند و تمام کسانی که علاقه مند بازیگری بودند دیده میشدند. اما از زمانی به بعد، پروسهای به نام بازیگر–اسپانسر راه افتاد.
او افزود: برای برخی از کارگردانها اصلا مهم نیست، کار چه میشود و ماحصل روزها و شبها فیلمبرداری چه خواهد شد. مهم، آوردن اسپانسر-بازیگر از یک نفر تا ۲۰ نفر است و با دو بازیگر چهره هم کار را میسازند. خیلی از فیلمها به خاطر همین موضوع اصلا به پخش نرسید. خیلی از بازیگران مانند نوید محمدزاده و جواد عزتی بعد از سالها کار کردن، زمانی دیده میشوند اما از زمانی به بعد که پای مساله اسپانسر- بازیگر وسط آمد، این اتفاق را شاهد نیستیم. خیلیها سالها تئاتر بازی میکنند اما یک بار دوربین را ندیدهاند.
خادمی تصریح کرد: این یک فاجعه در سینما و تلویزیون است کسی را که حتی دوربین را نمیشناسد، فن بیان را ندارد و خیلی چیزهای دیگر، با صد، دویست میلیون یا هر مبلغ دیگر، مقابل دوربین میآورند و میخواهند بازیگر شود و این یک ضعف در سینمای ماست و باید برطرف شود.
بازیگر «آن لحظه»، «پشت دیوار خوشبختی» و «اسکیمر»، «درد سر ساز» ادامه داد: از یک طرف دیگر هم، همه باند شدهاند. پنج، شش گروه شدهاند و هر کسی گروه خود را سر کار میبرد و اگر بخواهند کسی اضافه شود باز به آن مساله بازیگر - اسپانسر میرسند که فلان پول را میگیرند تا سکانسی به او بازی دهند.
این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امیدوارم زودتر این مساله برطرف شود و تمام کسانی که حرفه بازیگری را دوست دارند و استعدادش را دارند، دیده شوند.
خادمی گفت: این موضوع در تمام دنیا وجود دارد اما در کشور ما این مساله بزرگ شد، آنقدر بزرگ که هر کسی وارد این حرفه میشود با یک ترس و لرز ورود میکند و گاهی استعدادش را کنار میگذارد و کارگری را به آن ترجیح میدهد. امیدوارم هر چه زودتر تمام این اتفاقها کمتر شود و تمام جوانهایی که دوست دارند وارد حرفه بازیگری و دیده شوند و به معنای واقعی استعداد دارند، بتوانند کار انجام دهند، امیدوارم اینها حتی یک بار دوربین را از نزدیک تجربه کنند و بدانند کار بازیگری از دور قشنگ دیده میشود از نزدیک سخت است. کار در سینما بعد از کار کردن در معدن، سختترین کار محسوب میشود.
۲۴۴۵۷