به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: این جایزه ابتدا در یک استان انجام میشد ولی حالا در سطح ملی مطرح گردیده است.
محمدعلی دهقان دهنوی در ادامه گفت: دبیرخانه دائمی این همایش ملی به خراسان رضوی انتقال پیدا میکند و باید این استان تمام ظرفیتهای خود را برای بازآفرینی ویژند انجام داده و تیمهای تحقیقاتی در این موضوع فعالیت کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت با توجه به اهمیت ویزند افزود: ما ویژند خاصی در سطح دنیا نداریم و فاصله بسیار زیادی با استانداردهای بین المللی داریم.در حوزه صادرات باید نگاهمان را تغییر دهیم و صرفاً نباید منحصر به انعقاد قرارداد و صادرات شود.
دهقان دهنوی گفت: صادرات وقتی موجب ارزش افزوده میشود که ما بتوانیم محصولاتمان را به مصرف کننده نهایی در بازار هدف عرضه کنیم. شرکتها باید ذائقه مخاطبین را ارزیابی کنند و محصولات خود را متناسب با آن، به ویژه در کشورهای هدف طراحی کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ما باید در حوزه تبلیغات بینالمللی هم اقدامات مهمی انجام دهیم و ابن همایش ملی برند مقدمه خوبی برای تبلیعات خارحی است.
محمدعلی دهقان دهنوی درباره ارزیابیها در سال آینده گفت: برای سال آینده باید طرحی بریزیم که از شرکتهایی تقدیر شود که هویت خودشان را در سطح بین المللی مطرح کنند. استفاده از هوش مصنوعی بسیار مهم است برای ویژند کردن محصولات است.
رئیس سازمان توسعه تجارت، در پایان از آمادگی این سازمان برای کمک به برجستهسازی نشان های تجاری یا ویژندهای شرکت های ایرانی خبر داد.