جنجال دیجی‌کالا با فروش خودرو صفر و کارکرده

فرارو جمعه 17 اسفند 1403 - 00:42
ساینا دنده‌ای به‌عنوان ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر داخلی در بازار آزاد به طور متوسط ۴۸۰ میلیون معامله می‌شود. قیمت همین خودرو در دیجی‌کالا بالای ۵۰۰ میلیون درج شده است

فرارو- فروش خودرو در دیجی‌کالا بعد شش سال ازسرگرفته شد. آن زمان توقف فروش خودرو در دیجی‌کالا را به گران‌فروشی ارتباط می‌دادند و حالا بعد شش سال، دوباره اولین واکنش‌ها به فروش خودرو در دیجی‌کالا به عدد و رقم‌های درج‌شده در سایت اختصاص دارد.

به گزارش فرارو؛ تفاوت خرید خودرو با هر کالای دیگری باعث شده سازوکار معامله خودرو در دیجی‌کالا اصطلاحا چندمرحله‌ای باشد. فعلا گزینه‌های زیادی برای خرید خودرو در دیجی‌کالا وجود ندارد و آنطرف فقط اسم یک شرکت به‌عنوان فروشنده خودرو در دیجی‌کالا به‌چشم می‌خورد. 

بازگشت خودرو به دیجی‌کالا بعد شش سال

خودرو بعد شش سال به دیجی‌کالا برگشته است. آخرین بار بین سال‌های ۹۵ تا ۹۷ دیجی‌کالا اقدام به فروش خودرو می‌کرد و حالا دوباره به‌محض ورود به دیجی‌کالا، صفحه خرید خودرو جلو چشم خریداران اینترنتی قرار می‌گیرد. 

توقف فروش خودرو در دیجی‌کالا، سال ۹۷ به گرانفروشی ارتباط داده می‌شد. در سال‌هایی که پراید همچنان روی خط تولید سایپا بود و ارقامی که دیجی‌کالا برای پراید صفرکیلومتر به خریداران پیشنهاد می‌داد، پنج تا شش میلیون بالاتر از نرخ روز بازار آزاد برآورد می‌شد. 

فروش خودرو در دیجی‌کالا حالا با سروشکل جدیدی آغاز شده و برخلاف دوره قبلی، بساط فروش خودرو کارکرده هم در دیجی‌کالا وجود دارد. 

شرایط فروش خودرو در دیجی‌کالا

فروش خودرو در دیجی‌کالا با هر کالای دیگری فرق دارد. بحث بازدید حضوری و جابجایی سند باعث می‌شود شرایط فروش خودرو در دیجی‌کالا چندمرحله‌ای باشد.

جنجال دیجی‌کالا با فروش خودرو صفر و کارکردهخریدار بعد انتخاب خودرو باید ۱۹۵ میلیون به‌عنوان بیعانه به حساب دیجی‌کالا واریز کند

خرید خودرو از دیجی‌کالا در قدم اول احتیاج به پرداخت ۱۹۵ میلیون تومان بیعانه دارد. فرقی هم ندارد سراغ ارزان‌ترین خودرو دیجی‌کالا بروید یا روی لینک خرید گران‌ترین مدل‌های وارداتی دست بگذارید. در قدم بعدی خودرو ظرف ۳۶ ساعت برای کسی که مبلغ بیعانه را به حساب دیجی‌کالا واریز کرده، رزرو می‌شود. 

هماهنگی خریدار و فروشنده برای بازدید در همین ۳۶ ساعت باید انجام شود و اگر همه‌چیز باب میل خریدار و فروشنده بود، کار به انتقال سند و تسویه مالی می‌رسد. 

چه خودرو‌هایی در دیجی‌کالا موجود است

فروش خودرو در دیجی‌کالا قرار است علاوه بر مدل‌های صفرکیلومتر، شامل مدل‌های کارکرده باشد، اما اگر همین الان سری به صفحه خرید خودرو کارکرده بزنید، متوجه کم و کیف کار می‌شوید. با گذشت ۱۰ روز از زمانی که فروش خودرو در دیجی‌کالا ازسرگرفته شده، فقط هاوال H۲ اتوماتیک مدل ۹۷ در قسمت مدل‌های کارکرده به‌چشم می‌خورد.

ساینا به عنوان یکی از ارزان‌ترین سواری‌های داخلی در دسته خودرو‌های صفرکیلومتر دیده می‌شود. سورن پلاس، شاهین، پژو ۲۰۷، تارا، دنا و ری‌را به‌عنوان خودرو‌های داخلی در دیجی‌کالا پبدا می‌کنیم. از بین خودرو‌های مونتاژی می‌توانیم مدل‌هایی مثل هایما S۷، جک J۴، کی‌ام‌سی J۷، آریزو ۶ پرو و چانگان CS۳۵ پلاس را اسم ببریم. 

فولکس تی‌راک، نیسان سیلفی، تویوتا کرولا و میتسوبیشی اوتلندر هم به اسم خودرو وارداتی در فهرست خودرو‌های صفرکیلومتر به چشم می‌خورند. 

قیمت خودرو در دیجی‌کالا چقدر است

ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ارزان‌ترین خودرو در دیجی‌کالاست و ۵۰۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. اسم خودرو ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ قید شده، اما احتمالا منظور دیجی‌کالا ساینا دنده‌ای تیپ S است که با پسوند استاندارد‌های ۸۵ گانه در فهرست محصولات سایپا قرار می‌گیرد.

جنجال دیجی‌کالا با فروش خودرو صفر و کارکردهارزان‌ترین خودرو در دیجی‌کالا، به‌طور متوسط ۲۵ میلیون بالاتر از بازار آزاد برای فروش گذاشته شده است 

قیمت ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ از سوی سایپا دقیقا ۴۱۴ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان تعیین شده است. این را باید قیمت کارخانه ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ بدانیم، اما سایت‌های تخصصی فروش خودرو قیمت ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار آزاد را به‌طور متوسط ۴۸۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند. قیمت ساینا در دیجی‌کالا به این ترتیب ۲۵ میلیون تومان از متوسط قیمت بازار آزاد بیشتر است که چیزی معادل پنج درصد برآورد می‌شود. 

کرمان‌موتور جک J۴ را ۹۱۵ میلیون می‌فروشد. فروشنده‌های جک J۴ در بازار آزاد الان به زحمت می‌توانند با نرخی بالای ۹۳۵ میلیون برای جک J۴ مشتری پیدا کنند، اما قیمت جک J۴ در دیجی‌کالا بالای یک میلیارد تعیین شده و همین وضعیت با شدت دیگری در سایر خودرو‌ها مشاهده می‌شود.

فروشنده خودرو در دیجی‌کالا چه کسی است

فروش خودرو در دیجی‌کالا فعلا فقط از طریق شرکتی تحت عنوان پارسا موتور سامان انجام می‌شود. شرکتی که خودش را شرکتی در حوزه واردات خودر و قطعات یدکی معرفی می‌کند که از سال ۹۳ در این زمینه فعالیت دارد. 

پارسا موتور سامان با این حال بین تمام برند‌هایی که در دوره جدید واردات خودرو پای کار بوده‌اند، جایی ندارد. سال ۹۸ هم که روند واردات خودرو در دهه ۹۰ متوقف شد، پارسا موتور سامان تمرکزش را روی معاملات خودرو گذاشت.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.