امیرمسعود عابدین: در دنیای همیشه در حال تحول تبلیغات، جایی که شرکتها دائماً در تلاشند با آخرین نوآوریها از یکدیگر پیشی بگیرند، ولوو عربستان سعودی رویکردی غیرمنتظره را در پیش گرفته است. جدیدترین تبلیغ ساخته شده توسط ولوو عربستان در واقع هیچ نوع خودرویی را نشان نمیدهد؛ اما کل تبلیغ ساختهی هوش مصنوعی است!
این تبلیغ با عنوان "قویتر بازگردید"، ترکیبی سورئال از کلیپهای مبهم و تقریباً انتزاعی است؛ نماهای نزدیک از افراد، افرادی که در صحرا میدوند و صحنههای دیگری که کاملاً نامرتبط با ولوو به نظر میرسند.
متن این تبلیغ به این شرح است:
"میگویند برخی از رویاها بیش از حد بلندپروازانهاند، اما ما هرگز به محدودیتها اعتقاد نداشتهایم. چالشها ما را عقب نراندهاند، بلکه به جلو سوق دادهاند. هر مانع، هر تردید، ما را به چیزی قویتر تبدیل کرد، چرا که پیشرفت در مورد گذشته نیست، بلکه در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، میباشد. ما با هم پیمان میبندیم که همیشه قویتر بازگردیم. "
این حرفها نشاندهنده چه چیزی است؟ ولوو امیدوار است که با مدلهای برقی جدید خود، خودروهای بیشتری در عربستان سعودی بفروشد. خلاصه و چکیده کل کمپین تبلیغاتی همین است.
مشخص نیست که ولوو عمداً تصمیم گرفته خودروها را حذف کند یا اینکه صرفاً در تولید دقیق مدلهای ولوو توسط هوش مصنوعی با مشکل مواجه شده است. به گفته بنیانگذار لاین(آژانس پشت این تبلیغ) نشان دادن خودرو، توجه را از روایت منحرف میکرد.
واضح است که هوش مصنوعی بهزودی میتواند به ابزاری قدرتمند در دنیای خودرو تبدیل شود. حتی رئیس طراحی مرسدس هشدار داده که هوش مصنوعی ممکن است طراحان را در دهه آینده بازنشست کند.
پشت صحنه ساخت این تبلیغ نشان میدهد که شرکت تبلیغاتی لاین چگونه این کار را انجام داده است. به گفته این آژانس تبلیغاتی، زمان تولید یک تبلیغ با استفاده از هوش مصنوعی از ماهها به هفتهها کاهش یافته است. برای بسیاری از برندها، همین امر به تنهایی میتواند انگیزهی کافی برای شروع آزمایش بیشتر هوش مصنوعی در آینده نزدیک باشد.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲